اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

12/ نخستین همایش ملی استان مجازی در گلستان

عاملی: فضای مجازی تولید کننده اشتغال است

استاد دانشگاه تهران گفت: فضای مجازی تولید کننده اشتغال است.

عاملی: فضای مجازی تولید کننده اشتغال است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان گلستان، حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی بعد از ظهر امروز در بخش دوم نخستین همایش ملی استان مجازی در بستر شبکه ملی اطلاعات در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار داشت: تمام عناصر فضای مجازی که به عنوان پرتال‎های بزرگ حاضر هستند رمز موفقیت آنها جذب و مشارکت تمام کاربران فضای مجازی در سراسر دنیا است.

وی ادامه داد: فضای مجازی برخلاف بسیاری از تفکرات که این موضوع القا می‎شود که ضد اشتغال است بلکه تولید کننده اشتغال است ولی سطح اشتغال را تغییر می‎دهد.

استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: امروز در کشور آلمان ساعت کار هفتگی از 40 ساعت به 30 ساعت کاهش پیدا کرده و پیش‎بینی‎ها این است که در سال 2020 ساعت کار روزانه به دو ساعت در روز تبدیل می‎شود و به دلیل فشرده شدن فرآیند‎ها در فضای مجازی دیگر نیاز نیست فردی از منزل به سمت اداره حرکت کند و انبوهی از کار اداری مبتنی بر فرآیند آنالوگ را انجام دهد.

عاملی تأکید کرد: در سال 2002 میزان متوسط صرف وقت در فضای مجازی و در سال 2012 تبدیل به چهار ساعت و 10 دقیقه شده و معنی این افزایش استفاده از اینترنت غلبه فضای مجازی بر فضای فیزیکی را شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: تحول تکنولوژی در یک تعامل معنی‎دار با توسعه ظرفیت‎های ارتباطاتی انسان است و این به این معنی است که ما پیشرفت تکنولوژی را بر مبنای توسعه ارتباطی انسان تعریف می‎کنیم و آن صنعتی که باعث توسعه قدرت انسان می‎شود منشا توسعه و قدرت است.

فضای مجازی یک زندگی دوم است

نظریه‎پرداز فضای مجازی تصریح کرد: درک این محیط نیازمند خرد ارتباطی است و این به معنی درگیر شدن با محیط است و تا زمانی که فرد در میدان وارد نشود نمی‎تواند آن موضوع را درک کند.

وی تاکید کرد: ما با یک جهانی مواجه شده‎ایم که یک تصاعد مجازی ایجاد کرده است و در آن تصاعد عدد به معنی یک بی‎‎نهایت است.

عاملی گفت: موضوع اینترنت بحث ابزار نیست بلکه موضوع زندگی دوم است و دامنه این زندگی از همه چیز فرارتر است و هیچ علمی امروز بدون فناوری اطلاعات معنی ندارد.

وی در پایان اضافه کرد: اگر می‎خواهیم عدالت را تبدیل به سیستم کنیم باید به سمت مجازی‎سازی پیش برویم و استفاده از فضای مجازی یک فرصت است که جمهوری اسلامی قد خود را در دنیا بلند کند.

انتهای پیام/83004/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول