اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

6/نخستین همایش ملی استان مجازی در گلستان

عاملی: مجازی‌سازی یعنی تولید استبداد خیر در جامعه است

نظریه‌پرداز فضای مجازی گفت: مجازی‌سازی یعنی تولید استبداد خیر در جامعه است.

عاملی: مجازی‌سازی یعنی تولید استبداد خیر در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی استان مجازی در بستر شبکه ملی اطلاعات که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در حال برگزاری است، اظهار داشت: فضای مجازی یعنی به مشارکت گرفتن تمام کاربران در به‌کارگیری تولید، ساخت و محتوا در دنیاست.

وی ادامه داد: تشکیل اینترنت از مغز انسان شروع شد و قابلیت ذهن انسان دنیای فضای مجازی را شکل داد.

استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: دوره جدید در فضای مجازی و واقعی دوره غلبه کردن انسان بر ماشین است و این به این معنی است که رفتار انسان به رباط تعریف و واگذار می‎شود و رباط‎ها در آینده رفتار انسان را پیاده خواهند کرد.

عاملی گفت: پیش‎بینی می‎شود در سال 2050 تمام رفتار انسان قابل رباطی شدن است.

وی افزود: ما امروز با جهانی روبرو هستیم که یک تساعد مجازی را ایجاد کرده است و معنی آن در تولید این است که اگر در فضای واقعی تعداد تیراژ کتاب ملاک عمل است اما در دنیای مجازی وقتی یک کتاب منتشر می‎شود به این معنی است که این کتاب N بار در دنیا منتشر و تولید شده است.

نظریه‎پرداز فضای مجازی تصریح کرد: جهان مجازی جهانی است که کم شدن اطلاعات در آن به وجود نمی‎آید و این محیط متمایل به بی‎نهایت است.

عاملی تاکید کرد: دامنه زندگی مجازی از فرد، زندگی، مدیریت ترافیک، فناوری پزشکی و مهندسی و ... فراتر است و هیچ علمی امروز بدون فناوری اطلاعات معنی پیدا نمی‎کند.

وی اضافه کرد: اگر می‎خواهیم استان مجازی را داشته باشیم در ابتدا باید انقلاب فشار که همان تبدیل کردن اطلاعات به داده است را انجام دهیم.

عاملی متذکر شد: تشکیل استان مجازی نیاز به زیرساخت دارد و اگر این زیرساخت‎ها و انقلاب فشار شکل نگیرد نمی‎توان به مردم آن طور که مد نظر است خدمت کرد.

وی تاکید کرد: اگر می‎خواهیم تولید را به سیستم تبدیل کنیم باید به سمت فضای مجازی برویم و امروز مجازی‎سازی کار و خدمات یعنی تولید استبداد خیر.

نخستین همایش ملی «استان مجازی در بستر شبکه ملی اطلاعات» از صبح امروز در گرگان آغاز به کار کرد.

این همایش که در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود ابتدا علی‎اکبر جلالی مشاور استاندار گلستان و پدر علم آی‎تی ایران خیر مقدم گفت.

حسن صادقلو استاندار گلستان و رئیس همایش نخستین سخنران بود که به موضوع «مدل مفهومی استان مجازی» پرداخت.

علی وطنی معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، پروفسور سعیدرضا عاملی استاد گروه ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، رضا باقری‎اصل سرپرست معاونت دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات و کاظم آیت‎اللهی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‎ای کشور سخنرانان این همایش هستند.

برگزاری نشست تخصصی مدیران و کارشناسان فناوری دستگاه‎های اجرایی با جلالی و باقری‎اصل، نشست تخصصی دانشگاهیان و مراکز پژوهشی با وطنی و نشست اعضای نظام صنفی رایانه استان با آیت‎اللهی دیگر برنامه‎های نوبت عصر همایش خواهد بود.

انتهای پیام/83004/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول