اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

4/ نخستین همایش ملی استان مجازی در گلستان

جلالی: شهرهای الکترونیک قابلیت ایجاد میلیون‌ها شغل را دارد

پدر علم آی تی ایران گفت: شهرهای الکترونیک قابلیت ایجاد میلیون‌ها شغل را دارد.

جلالی: شهرهای الکترونیک قابلیت ایجاد میلیون‌ها شغل را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی‌اکبر جلالی صبح امروز در همایش ملی استان مجازی در بستر شبکه ملی اطلاعات در گرگان اظهار داشت: 25 شهر الکترونیک در گلستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه با روش‌های سنتی نمی‌توان کشور را اداره کرد افزود: باید به فکر جدیدی باشیم تا از طریق آن به پیشرفت و توسعه دست پیدا کنیم.

جلالی با بیان اینکه استانداری مجازی یک لایه دانش‌بنیان بر استانداری سنتی است تصریح کرد: ما در کشور سال‌ها به دنبال دولت الکترونیک و خدمات الکترونیک به جامعه بودیم اما در این زمینه هنوز توفیقات خوبی حاصل نشده است.

پدر علم آی تی ایران گفت: مشکلاتی که در کشور وجود دارد سبب شده نه تنها به آینده نگاه نکنیم بلکه در صدد هستیم مشکلات گذشته را مرتفع کنیم که این رویکرد نمی‌تواند ما را به نتیجه مطلوب برساند.

جلالی با بیان اینکه فضای مجازی موج‌های مختلفی را در عرصه‌های الکترونیک، کشاورزی، صنعت، انقلاب اطلاعات و عصر مجازی در نوردیده‌ است افزود: ما در دنیا در فضای مجازی قرار گرفته‌ایم که باید در این حوزه رشد کنیم.

جلالی افزود: کشاورزی 3 درصد مشاغل جهان را تا سال 2030 جلو می‌برد و نمی‌توان برای اشتغال به آن تکیه کرد چرا که کشاورزی در آینده به عنوان تفریح و نه یک شغل خواهد بود.

به گفته وی کشورهای توسعه یافته از جمله آمریکا تنها 2.5 درصد تولیدات خود را به کشاورزی اختصاص داده است.

پدر علم آی تی ایران یادآور شد: باید راه دیگری برای استان‌های سبز پیدا کنیم که علاوه بر پیش‌برندگی با جهان نیز تعامل کنند.

وی اشتغال و تورم را دو مشکل اساسی در دولت تدبیر و امید خواند و اضافه کرد: برای کمک به اشتغال باید به سمت مشاغل دانش‌بنیان و به کارگیری فارغ‌التحصیلان برویم.

وی کار، زندگی و تفریح را جزو برنامه‌های روزمره بشر یاد کرد و گفت: کار مهمترین بعد را دارد بنابراین اگر بشر کار سالم نداشته باشد نمی‌تواند زندگی و تفریح مناسب داشته باشد.

به گفته وی مشکلات اساسی کشور از طریق دانش‌بنیان حل شدنی است و اگر در این مسیر حرکت نکنیم مشکلات حل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه استانداری مجازی و استان مجازی ایده نوین و قابل پیاده‌سازی است یادآور شد: این دو رویکرد در مسیر توسعه دولت الکترونیک حرکت می‌کند.

جلالی ادامه داد: استانداری مجازی را شکل توسعه یافته استانداری الکترونیکی می‌دانند که خدمات خود را نه تنها به صورت حضوری بلکه به صورت غیرحضوری از راه دور به صورت خودکار و هوشمند به مخاطبان درون و برون استانداری ارائه می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک صد درصد فارغ‌التحصیلان کشور بعد از فارغ‌التحصیلی حتما دارای شغل شوند که این رویکرد اقتصاد مقاومتی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است را تحقق خواهد بخشید.

وی با تاکید بر اینکه باید با بومی‌سازی مملکت را جلو ببریم گفت: کپی‌سازی در فناوری نمی‌تواند ما را به آنچه مطلوب است برساند.

پدر علم آی تی ایران بیان داشت: استانداری مجازی همان استانداری فیزیکی است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری شبکه و رایانه است و محتوای مکاتبات آن دیجیتالی بوده که سیستم ارزش‌یابی و نظارت آن به صورت هوشمند و خودکار انجام می‌شود.

انتهای پیام/83001/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول