اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

11/ نخستین همایش ملی استان مجازی در گلستان

همایش ملی «استان مجازی» پایان یافت

نخستین همایش ملی «استان مجازی در بستر شبکه ملی اطلاعات» پس از یک روز تلاش عصر امروز به کار خود پایان داد.

همایش ملی «استان مجازی» پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نخستین همایش ملی «استان مجازی در بستر شبکه ملی اطلاعات» که از صبح امروز در تالار خلیج فارس دانشگاه پردیس گرگان کلید خورد عصر امروز با بررسی چهار محور مختلف در حوزه آی‎سی‎تی به کار خود پایان داد.

این همایش در دو نوبت صبح و بعدازظهر در گرگان برگزار شد که در ابتدا علی‎اکبر جلالی مشاور استاندار گلستان و پدر علم آی‎تی ایران پیرامون مسائل توسعه فناوری اطلاعات، ایجاد فضای کسب و کار سخنانی ارائه کردند و حسن صادقلو استاندار گلستان به عنوان رئیس همایش به موضوع «مدل مفهومی استان مجازی» پرداختند.

علی وطنی معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، پرفسور سعیدرضا عاملی استاد گروه ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، رضا باقری‎اصل سرپرست معاونت دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات و کاظم آیت‎اللهی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‎ای کشور از دیگر سخنرانان این همایش بودند.

سعیدرضا عاملی استاد گروه ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران دارای دکترای جامعه‎شناسی ارتباطات از دانشگاه رویال هالووی لندن، عضو وابسته گروه مطالعات آمریکای دانشکده مطالعات جهان و رئیس انجمن علمی مطالعات جهان است که 18 جلد کتاب به زبان فارسی، 16 جلد به زبان انگلیسی و صدها مقاله به زبان‎های فارسی، انگلیسی، چینی، ژاپنی و عربی در زمینه‎های ارتباطات، فناوری اطلاعات و روابط عمومی نگاشته است.

وی تاکنون جوایز علمی زیادی از جمله جایزه ویژه بنیاد ملی نخبگان (جایزه علامه طباطبائی) و پنجمین جایزه بین‎المللی دکتر نطقی (بنیانگذار روابط عمومی ایران) را به دست آورده است.

برگزاری نشست تخصصی مدیران و کارشناسان فناوری دستگاه‎های اجرایی با جلالی و باقری‎اصل، نشست تخصصی دانشگاهیان و مراکز پژوهشی با وطنی و نشست اعضا نظام صنفی رایانه استان با آیت‎اللهی از دیگر برنامه‎های نوبت عصر این همایش بود.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ با توسعه آموزش عالی در کشور فرصت‎های زیادی برای جذب منابع انسانی متخصص به صورت متمرکز در استان‎های کشور به وجود آمده است، لیکن هنوز ابعاد این توانمندی به دلایل مختلف دیده نمی‎شود و بیشتر امور استان‎ها، در مرکز کشور انجام می‎شود.

در استان‎های کشور مانند استان گلستان که بیش از 5 هزار فارغ التحصیل فقط در رشته‎های مرتبط با آی‌سی‌تی وجود دارد این نوع مشاغل کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

باید استان‎های مجازی که مبانی نظری و مدل مفهومی آن در همایش مورد بررسی قرار می‎گیرد، به وجود آید تا حضور استان‎های کشور در توسعه فناوری جدید بیشتر دیده شوند.

محورهای این همایش شامل تبیین مدل مفهومی استان مجازی، راهکارهای توسعه اشتغال فناوری اطلاعات و ارتباطات، توسعه خدمات شبکه ملی اطلاعات در تحقق استان مجازی، نقش بخش خصوصی و شهروندان در توسعه دولت الکترونیک بوده است.

انتهای پیام/83001/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول