اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

9/ نخستین همایش ملی استان مجازی در گلستان

باقری‎اصل: موفقیت استانداری مجازی منشا تحول عظیم در کشور است

سرپرست معاونت دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: موفقیت استانداری مجازی منشا تحول عظیم در کشور است.

باقری‎اصل: موفقیت استانداری مجازی منشا تحول عظیم در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا باقری‎اصل بعد از ظهر امروز در نخستین همایش ملی استان مجازی در بستر شبکه ملی اطلاعات که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در حال برگزاری است، اظهار داشت: سامانه سبد کالا یک افتخار برای فناوری کشور است و چند آسیب برای سایر حوزه‎ها است.

وی ادامه داد: افتخار این سامانه این است که توانست در کشور 11 سوپر سیستم را به هم متصل کند و جلوی یک فساد بزرگ را بگیرد؛ این از این نظر ثابت می‎شود که در زمان گذشته که برخی کالاها با کوپن به مردم داده می‎شد بیش از 10 میلیون کوپن بیشتر از افراد جمعیت مورد نظر چاپ می‎شد.

سرپرست معاونت دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران، خاطرنشان کرد: در این سامانه 11 سوپر سیستم به هم وصل شد و سرویس مورد نظر با استفاده از کارت‎هایی که در جیب‎های همه سرپرستان خانوار وجود داشت بدون هیچ هزینه اضافه انجام شد و نکته جالب این است که وزیر صنعت، معدن و تجارت در انتهای هر شب می‎تواند آماری را استخراج کند که چه از هر کالایی چه میزان خرید انجام شده، کجا کالا تجمع شده و چند نفر در صف رفته‎اند.

باقری‎اصل بیان کرد: اما آسیب این سیستم این بوده که تعداد کسانی که یارانه می‎گیرند 450 هزار نفر بیشتر از جمعیت ایران است و این فاجعه آمار و اطلاعات ما است.

وی افزود: نظام توزیعی ما هنوز پاسخگو نیست و مشخص نیست کالا کجاست و الان یک استان مصرف کننده است و استان دیگر تولید کننده است و چون ارتباط مشخصی بین این استان‎ها وجود ندارد از واردات برای جبران خلاء و کمبودها استفاده می‎کنیم.

باقری‎اصل گفت: تمامی برنامه توسعه بخشی، استانی و کشوری بر اساس سه رکن امنیت، فرهنگ و اقتصاد شکل گرفته است که در دهه‎های اخیر چند رکن حفظ سرمایه انسانی، فناوری‎های سبز و موضوع فناوری به آن اضافه شده است.

وی تاکید کرد: فروش در کشورهایی که از آی‎سی‎تی استفاده کرده‎اند 7 برابر بیشتر از کشورهای دیگر بوده و رشد کشورهایی که از این فناوری استفاده کرده‎اند 27 درصد بیشتر بوده است.

افزایش پهنای باند نیاز توسعه فناوری اطلاعات در کشور

سرپرست معاونت دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد:  سهم پهنای باند در کشورهای جهان نزدیک به 200 ترابایت است در حالی که در ایران در حال حاضر بیش از 100 گیگابایت است و این یکی از نکات مهم است که پهنای باند در کشور ما در صورتی که می‎خواهیم به عنوان کشور فناوری اطلاعات باشیم نیاز است.

باقری‎اصل گفت: برای توسعه در بخش‎های مختلف با استفاده از فناوری آی‎سی‎تی و برای رسیدن به اهداف بلند در حوزه آی‎‎تی نیاز داریم که پهنای باند ارسال و دریافت زیادی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در گذشته در حوزه اقتصاد سنتی عرضه محدود و تقاضای فراوان داشتیم اما امروز با وجود دنیای مجازی و فناوری‎های آی‎سی‎تی عرضه فراوان و تقاضا محدود است که به این نتیجه می‎رسیم با وجود دنیای مجازی منابع فراوان وجود دارد که باید ظرفیت‎ها و بسترها را برای استفاده از این دنیا فراهم کنیم.

موفقیت استانداری مجازی منشا تحول عظیم در کشور است

سرپرست معاونت دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران اظهار داشت: امروز موضوع اشتغال در بین فارغ‎التحصیلان و یا دانشجویان حوزه فناوری اطلاعات به یک دغدغه تبدیل شده و این موضوع از عدم هماهنگی در حوزه آی‎سی‎تی کشور سرچشمه می‎گیرد.

باقری‎اصل تاکید کرد: در حوزه آی‎سی‎تی در کشور جزیره‎هایی کوچک وجود دارد اما این جزیره‎ها به دلیل آنکه هماهنگی لازم را با یکدیگر ندارد نمی‎تواند نیازهای اساسی این حوزه را برآورده سازد.

وی اضافه کرد:‎ در شبکه ملی اطلاعات نیز اتفاقات خوبی در راه است و با در نظر گرفتن برنامه پنجم توسعه چشم‎اندازها به سمتی است که مقرر شده ظرفیت پهنای باند در کشور به 5 ترابایت افزایش یابد.

باقری‎اصل ادامه داد: در حوزه فناوری اطلاعات نیاز به تغییر پارادایم داریم که باید این تغییرات در حوزه زیرساخت‎ها انجام شود و اگر در حوزه وب و فناوری اطلاعات نتوانیم 10 برابر ظرفیت تولید داشته باشیم آن وب و فناوری مفید نخواهد بود.

وی در پایان ابراز داشت: در صورتی که استان گلستان به واقع می‎خواهد استانداری و استان مجازی داشته باشد و این موضوع در این استان پیاده شود نیاز به فعالیت‎‎های شبانه‎روزی و عزم بسیار جدی دارد و اگر این طرح در استان گلستان به طور صحیح و کامل پیاده شود دیگر هیچ فردی در استان گلستان بیکار نخواهد بود و‎در صورت موفقیت این طرح که استان گلستان پایلوت اجرای آن است موفق شود در کشور تحول چشمگیری به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام/83004/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول