اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بیجار:

50 کلاس در بیجار برای اسکان مهمانان نوروزی مهیا شده است

مدیر آموزش و پرورش بیجار از تجهیز و آماده‌سازی 50 کلاس برای اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان خبر داد.

50  کلاس در بیجار برای اسکان مهمانان نوروزی مهیا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، محسن لطف‌الهی چهارشنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی بیجار از آماده‌سازی  و تجهیز 50 کلاس در شهرستان بیجار برای مهمانان نوروزی خبر داد و گفت: آموزش و پرورش بیجار بار اصلی اسکان و پذیرش مهمان نوروزی را عهده‌دار است و در این راستا ستاد اسکان مهمانان نوروزی در آموزش و پرورش تشکیل شده است.

به گفته وی، تمامی اقدامات برای ارائه خدمات مناسب به مسافران  از جمله ارائه امکانات گرمایشی و بهداشتی در این مدارس انجام شده است.

لطف‌الهی با بیان اینکه علاوه بر تجهیز این کلاس‌ها، خانه معلم بیجار با 10 اتاق آماده پذیرایی از از مسافران نوروزی است، اظهار کرد: تمامی تلاش خود را در راستای پذیرایی و اسکان مهمانان نوروزی در شهرستان بیجار به کار خواهیم گرفت.

مدیر آموزش و پرورش بیجار از برگزاری نمایشگاه‌های کوچک صنایع دستی و برپایی سفره‌های هفت سین به مناسبت آغاز سال نو در بیجار خبر داد و گفت: انجام این اقدام بهترین فرصت برای معرفی شهرستان بیجار  به مسافران نوروزی است.

به گفته لطف‌الهی، شهرستان بیجار آمادگی لازم برای پذیرایی از مهمانان نوروزی را دارد و تمهیدات لازم برای این مهم اندیشه شده است.

ضرورت ایجاد موزه مردم شناسی و آثار باستانی نیاز فرهنگی بیجار

در ادامه این جلسه رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی گردشگری شهرستان بیجار با اشاره به قدمت 7 هزار ساله این شهرستان گفت: شهرستان بیجار دارای ابنیه تاریخی بسیار زیاد و دارای آثار باستانی و تاریخی متعددی است و باید در معرفی این آثار اهتمام ورزید.

ابراهیم الیاسوند بر ضرورت راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی و آثار باستانی در این شهرستان تأکید کرد.

به گفته این مسئول، ایجاد موزه مردم‌شناسی و آثار باستانی با توجه به قدمت بیجار را یکی از نیازهای فرهنگی شهرستان بیجار عنوان کرد و گفت:  این موزه برای معرفی بیجار به مسافران و گردشگران و جذب توریست یک امر ضروری است.

الیاسوند خاطرنشان کرد: با این اقدام می‌توان آثار و تاریخ فراموش شده دیار گروس را زنده کرد.

وی در پایان گفت: برای معرفی شهرستان بیجار و جاذبه‌های گردشگری و آثار باستانی آن بروشورهایی چاپ شده است.

انتهای پیام/79015/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول