اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تامین اجتماعی شهرستان کامیاران عنوان کرد

بهره‌مندی 500 مددجوی کامیارانی از بیمه‌های اجتماعی

مدیر تامین اجتماعی شهرستان کامیاران از پوشش بیمه‌ای بیش از 500 مددجوی زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی در این شهرستان خبر داد.

بهره‌مندی 500 مددجوی کامیارانی از بیمه‌های اجتماعی

هوشنگ امامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کامیاران، از سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی و غیردولتی نام برد و اظهار داشت: هر کس به تناسب شغل و کارش می‌تواند عضو صندوق بیمه تامین اجتماعی شود.

وی در خصوص بیمه زنان سرپرست‌ خانوار اظهار کرد: تامین اجتماعی کامیاران با معرفی زنان سرپرست‌ خانوار از سوی اداره بهزیستی و کمیته امداد، اقدام به بیمه آنان کرده و حق بیمه آنها را از این دو ارگان با عنوان مددجو دریافت می‌کند.

مدیر تامین اجتماعی شهرستان کامیاران اظهار داشت: آمار بیمه‌شدگان تامین اجتماعی از سوی اداره بهزیستی بالغ بر 122 نفر و کمیته امداد امام بالغ بر 379 نفر تا پایان بهمن ماه امسال بوده است.

امامی در خصوص قانون بازنشستگی برای زنان بی‌سرپرست اضافه کرد: بیمه بازنشستگی چون سن و سابقه کار از شروط اصلی هستند در خصوص زنان بی سرپرست باید دارای 45 سال سن و 20 سال سابقه کار باشند.

وی با اشاره به تبصره 4 ماده 76 قانون اساسی، تصریح کرد: زنان کارگری که دارای 20 سال سابقه کار و 42 سال سن باشند به شرط پرداخت حق بیمه 20 روز حقوق، بازنشسته خواهند شد.

وی در خصوص بیمه بیماری‌های خاص نیز گفت: در صورت تایید مدیریت درمان تامین اجتماعی مبنی بر دارا بودن شخص به بیماری خاص، با معرفی به شعبه برای آنها دفترچه صادر می‌شود.

مدیر تامین اجتماعی شهرستان کامیاران افزود: دفترچه ویژه بیماری‌های خاص دارای 45 نسخه یعنی سه برابر نسخه دفترچه‌های عادی است.

امامی تصریح کرد: بیماری‌های خاص مشمول این قانون، بیماری‌های کلیوی، هموفیلی و ام‌اس هستند.

انتهای پیام/79018/ط20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول