اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنعت، معدن و تجارت قروه خبر داد

تشدید نظارت‌ها در آستانه سال نو/طرح نظارتی ویژه نوروز اجرایی می‌شود

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان قروه از تشدید نظارت‌ها در آستانه سال نو خبر داد.

تشدید نظارت‌ها در آستانه سال نو/طرح نظارتی ویژه نوروز اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، علی منتشلو در نشست ستاد تنظیم بازار که بعد از ظهر امروز در فرمانداری قروه برگزار شد، اظهار داشت:  این طرح از 15 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مقابله با گرانفروشی و کم فروشی در آستانه نوروز هدف اصلی اجرای این طرح است، تصریح کرد: مرحله نخست این طرح تبلیغات و اطلاع‌رسانی در مورد اجرای آن است که با نصب بنر، اطلاع‌رسانی از تریبون نماز جمعه و سایر بخش های عمومی انجام خواهد پذیرفت.

منتشلو، با بیان اینکه از توان و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و اتحادیه‌های صنفی برای اجرای گشت‌های مشترک استفاده خواهد شد، افزود: هیئت رییسه اتحادیه باید قبل از آغاز اجرای طرح با بازرسی از واحدهای صنفی، نسبت به اجرای قوانین و مقررات صنفی از سوی اصناف تاکید کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 12 انبار مجاز نگهداری مواد غذایی در قروه شناسایی شده است، تصریح کرد: برخی انبارها به صورت غیرمجاز در شبکه توزیع کالا فعالیت دارند که با ذخیره مواد غذایی، ممکن است در آستانه سال نو، با وارد کردن مواد به شبکه عرضه، موجب تورم در بازار شوند و از این رو شناسایی، بازدید و برخورد قاطعانه با متخلفان الزامی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قروه در ادامه با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه بهاره عرضه کالا در این شهرستان گفت: این نمایشگاه از 17 اسفندماه در شهر قروه دایر می‌شود که از واحدهای صنفی بومی که فروش فوق‌العاده دارند در خواست می‌شود تا در برپایی این نمایشگاه مشارکت کنند.

وی افزود: اصنافی که مایل به برپایی غرفه در این نمایشگاه دارند می‌توانند به اتحادیه خود درخواست داده و در نمایشگاه یاد شده دارای غرفه شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اجناسی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود از 10 تا 15 درصد تخفیف برخوردار خواهد بود.

منتشلو  از خرید و تامین 80 تن سیب و پرتقال برای نوروز امسال خبر داد و گفت: در راستای تامین میوه شب عید به قیمت تعادلی  30 تن سیب و 50 تن پرتقال از سوی سازمان تعاون روستایی خریداری شده است.

وی  تعدد مراکز توزیع میوه در سطح شهرها و بخش‌ها و روستاهای بزرگ گامی در راستای کاهش ضایعات میوه دانست.

این مسئول به تغییرقیمت برخی اقلام کالاهای اساسی  طی دو ماه گذشته در شهرستان اشاره و اعلام کرد: قیمت سیب‌زمینی 35 درصد، موز 25 درصد، مرغ و تخم مرغ 13 درصد، برنج ایرانی 7 درصد، آهن آلات 4 درصد، میلگرد15 درصد، برنج ایرانی 7 درصد، جو داخلی 18 درصد و لاستیک 4 درصد نسبت به ماه قبل افزایش داشته‌اند.

منتشلو با اشاره به روند نظارت و بازرسی در این شهرستان گفت: در دو ماهه گذشته 842 مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان انجام گرفته که  98 فقره پرونده تخلفاتی تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی، ارزش ریالی این پرونده‌ها را بیش از 118 میلیون ریال اعلام کرد.

انتهای پیام/79009/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول