اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد:

نظارت بر بازار باید به صورت ویژه در ایام نوروز انجام شود

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم نظارت بر قیمت‌ها، گفت: در ایام نوروز نظارت بر بازار باید با شدت بیشتر انجام شود.

نظارت بر بازار باید به صورت ویژه در ایام نوروز انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، محمود باقری عصر امروز در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان لنده، با اشاره به ضرورت تکریم مسافران و میهمانان نوروزی گفت: میهمان نوازی یکی از خصوصات مردم ایران زمین بوده که افتخاری برای ملت اسلامی ایران است.

وی افزود: تکریم میهمان و مسافر از دیر باز مورد پسند اقوام اصیل ایرانی بوده و هست و مردم استان خونگرم کهگیلویه و بویراحمد در میزبانی نیز همیشه نامی آشنا در میان سایر اقوام ایرانی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تکریم مسافران نوروزی و میهمانان نوروزی یکی از اصول اولیه فرهنگ ناب ایرانی بوده که جایگاه خاصی بین خانواده های ایرانی دارد.

وی تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی و هماهنگی خدمات را برای استقبال از میهمانان نوروزی یاد آور شد و گفت: ستاد تسهیلات نوروزی همه ساله با برنامه‌ریزی‌های دقیق و کارشناسانه و در زمینه استقبال از میهمانان نوروزی را فراهم می‌آورد.

این مسئول یادآور شد: با هدف تسهیل سفرهای نوروزی 7 کمیته‌ی نظارت و ارزیابی، پشتیبانی و خدمات شهری و عمومی، انتظامی و امنیتی و امدادی ، حمل و نقل و ترافیک و خدمات جاده‌ای ، فرهنگی و تبلیغات و اطلاع‌رسانی، اسکان و اقامت و کمیته آمار کار تسهیل سفرهای نوروزی شهرستان را برعهده خواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: بازرسان ویژه اصناف و صنعت معدن و تجارت و شبکه بهداشت باید در ایام تعطیلات با بازرسی و نظارت مستمر بر قیمت اجناس و فروشگاه‌ها‌، هتل‌ها‌، مسافرخانه‌ها و مراکز اقامتی و تفریحی از نفوذ عوامل سودجو جلوگیری و در حد امکان تعادل را در بازار حفظ کنند.

وی، اسکان و یا استقرار مسافران را یادآور شد و گفت: آموزش و پرورش شهرستان‌ باید نسبت به تشکیل ستاد اسکان اقدام و محل هایی را به عنوان محل اسکان مسافران نوروزی مشخص کند.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نوسانات جویی در این استان، عنوان داشت: با توجه به نوسانات جوی در استان باید محل‌های اسکان اضطراری را در نظر گیرند.

باقری خاطرنشان کرد: مهم‌ترین رسالت ما به عنوان خادمان میهمانان نوروزی حفظ حرمت مسافران و میهمانان و تکریم آنان به بهترین سبک ممکن است تا خاطره‌ای خوش از استان میهمان نواز کهگیلویه و بویراحمد را به یادگار ببرند.

وی در ادامه افزود: همکاری و تعامل همه دستگاه ها برای استقبال از مسافران نوروزی و ارائه خدمات مناسب و به روز موجب خوشحالی مسافران و ثبت عملکرد خوب ادارات و دستگاه‌های متولی خواهد شد.

باقری اذعان داشت: مدیران بانک‌ها نسبت به تامین منابع مالی برای خود پردازها باید از هم اکنون اقدام به ذخیره‌سازی منابع پولی کنند تا در ایام تعطیلات خودپردازها با مشکل مواجه نشوند.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ادارات مستندات و اقدامات صورت گرفته در ایام نوروز را باید به ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان‌ها تحویل دهند تا در ویژه نامه های این ستاد درج شود.

باقری در پایان خواستار معرفی مناطق گردشگری در بنرهای نصب شده در ورودی‌های شهرها شد تا مسافران نوروزی در لحظه ورود به شهر با آرامش و آسودگی خاطر به مکان های تفریحی سفر کنند.

انتهای پیام/82013/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول