اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو تأکید کرد

دور زدن تحریم‌ها با توسعه مناطق آزاد کشور

امام جمعه ماکو گفت: توسعه مناطق آزاد کشور می‌تواند گامی در راستای دور زدن تحریم‌های موجود و تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

دور زدن تحریم‌ها با توسعه مناطق آزاد کشور

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد ایران در شرایط کنونی است که تحقق آن مستلزم دستیابی به شاخصه‌های مختلف تدوین شده برای آن است.

وی اقتصاد مقاومتی را یکی از ابتکارات مقام معظم رهبری در ارتباط با مسائل اقتصادی دانست و گفت: سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی با همفکری و هم‌اندیشی کارشناسان مسائل اقتصادی کشور و با بررسی‌ها و بازبینی‌های اساسی آماده و ابلاغ شده است و می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات موجود در عرصه‌های اقتصادی باشد.

رنجبری تصریح کرد: این سیاست‌ها با تکیه بر مبانی دینی و قرآنی و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای رسیدن به اقتصادی پایدار تدوین شده‌اند.

وی اقتصاد مقاومتی را نسخه شفابخش اقتصاد ایران در شرایط کنونی عنوان کرد و افزود: اجرای صحیح سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی می‌تواند جامعه را از وابستگی‌های اقتصادی موجود خارج کند.

امام جمعه ماکو قطع وابستگی‌های اقتصاد کشور به نفت و منابع تجدیدناپذیر را یکی از مهم‌ترین کارکردهای آن اعلام کرد و افزود: به این ترتیب با تکیه بر استعدادها و توان نیروهای داخلی می‌توان از بحران‌های تحمیل شده موجود خارج شد.

رنجبری با اشاره به تبیین شاخص‌های تحقق سیاست‌های ابلاغی ازسوی مقام معظم رهبری، گفت: در این راستا بر توسعه مناطق آزاد کشور نیز تأکید شده است که تسریع در روند توسعه‌ای منطقه آزاد ماکو نیز می‌تواند در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تأثیر توسعه منطقه آزاد ماکو در اقتصاد مردم منطقه، مناطق آزاد کشور را مجاری تنفسی کشور و محلی برای دور زدن تحریم‌های موجود یاد کرد.

رنجبری به گسترش تولید و رونق صادرات استان با انتقال فناوری‌های پیشرفته به این منطقه و تکمیل زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت: تحقق شاخص‌های اقتصاد مقاومتی نیازمند همراهی و همکاری همه بخش‌های جامعه، طی اجرای برنامه‌های درازمدت است و همت همگانی را می‌طلبد.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول