اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

تحریم‌ها برجسته‌ترین مصداق نقض حقوق بشر است

امام جمعه شهر آبیک تحریم‌های استکبار جهانی علیه ایران اسلامی را بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین مصداق نقض حقوق بشر بیان کرد و گفت: تحریم‌های متعدد از سوی استکبار جهانی، نقض حقوق ملت ایران محسوب می‌شود.

تحریم‌ها برجسته‌ترین مصداق نقض حقوق بشر است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر آبیک در مسجد ولی عصر(عج) این شهر اظهار داشت: سران استکباری از یک سو تحریم‌های ظالمانه و به قول خودشان شوک‌آور را علیه ایران فریاد می‌زنند و از سویی دیگر نظام اسلامی را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند، در حالی تحریم‌های آنها را می‌توان برجسته‌ترین نقض حقوق علیه مردم ذکر کرد.

وی با طرح این سئوال که چرا تبلیغات‌چی‌های بدون جیره و مواجب برای آمریکا چهره‌سازی می‌کنند، افزود: برخی دشمنان داخلی به دنبال این هستند که از آمریکا چهره‌ای موجه و بشردوست برای مردم دنیا بسازند، در حالی که چهره آمریکایی‌ها، چهره‌ای خشن، منفور و کفرآلود است و ساختن چهره‌ای مشاطه و بزک جای تأمل دارد.

خطیب جمعه شهر آبیک ادامه داد: باید به دشمنان وطنی گفت که مگر شما جنایات حداقل 100 سال اخیر آمریکا را مطالعه نکرده‌اید و یا نشنیده‌اید و ندیده‌اید که دم از آنها می‌زنید که البته باید این گونه دشمنان را روشنفکران تاریک‌فکر و تاریک‌دهن دانست که می‌خواهند از دیو فرشته بسازند.

موسوی خاطرنشان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری، از صد رقم حرکت خلاف آمریکا شاید 90 رقم آن را مردم دنیا ندانند، ولی همان 10 رقم یک کتاب قطور سیاه است که می‌توان به کمک به تروریست‌ها، عهدشکنی و دروغ‌گویی‌ها، حمله به کاروان‌های عروسی افغان‌ها، زندان گوانتانامو و ابوغریب عراق و شرکت پلید امنیتی و مخوف بلک‌واتر قاتل اشاره کرد.

وی بیان کرد: استکبار جهانی با بیان مسئله هسته‌ای به دنبال بهانه است چراکه در مذاکرات و بین دعوا نرخ تعیین می‌کند و سخنگویانش بحث هسته‌ای، سلاح و حقوق بشر را مطرح می‌کنند.

امام جمعه شهر آبیک اضافه کرد: از غرب و مذاکره با غرب چیزی نصیب ایران اسلامی نمی‌شود چراکه همواره مشکل‌ساز بوده‌اند و هیچ گاه مشکل‌گشا نبوده‌اند که مطلوب است تیم مذاکره‌کننده کشورمان مراقب و هوشیار باشد.

موسوی تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور را جامعه عمل پوشاندن به اقتصاد مقاومتی تاکید شده از سوی رهبری ذکر و اذعان داشت: مسئولان باید با توکل بر خدا، گوش به فرمان مقام معظم رهبری بودن و اعتماد کردن به مردم، دانشمندان جوان، نیروهای داخلی و ارائه مدیریت‌های مناسب و جدا کردن بودجه کشور از نفت، تکیه بر اقتدار ملی و توان داخلی درهای بسته شده به روی اقتصاد کشور را باز کنند.

وی با اشاره به سوم اسفند ماه سالروز کودتای انگلیسی رضاخان در سال 1299 بیان کرد: انگلیسی‌های حیله‌گر برای دست‌یابی بیشتر به منابع ایران دست به کودتا زدند تا سرسپرده‌ترین فرد را روی حکومت آورند که برای تحقق این امر یک مهره سیاسی به نام سید ضیاءالدین طباطبایی و یک مهره نظامی به نام رضاخان پهلوی را انتخاب کردند که این دو نفر با همه وجود در خدمت منافع انگلیس قرار داشتند.

موسوی ادامه داد: این امر سبب شد که رضاخان از حکومت خلع شده و سرسپرده دیگری جایگزین او شود و حوادث دردناکی همچون کشف حجاب، سلب آزادی ازمردم ایران به ویژه علما و فرهیختگان رقم بخورد

*تقوا، زاد و توشه کشتی ایمان است

امام جمعه شهر آبیک در بخش دیگری از خطبه‌ها به جایگاه تقوا از دیدگاه لقمان حکیم پرداخت و گفت: دنیا دریای بسیار ژرفی است که  یک کشتی می‌خواهد تا انسان به سلامت بتواند از آن عبور کند.

وی افزود: ایمان کشتی انسان در در دنیای بیکران، توکل بادبان این کشتی و تقوای الهی زاد و توشه این کشتی است که هر کس وارد این کشتی شود مشمول رحمت الهی شده و نجات می‌یابد، در غیر این صورت انسان با ارتکاب معاصی و گناهان به هلاکت می‌رسد چراکه گناه هستی، سعادت، آخرت و حتی دنیای انسان را هم سوزانده و نابود می‌کند.

خطیب جمعه شهر آبیک با اشاره به آیه 91 سوره مبارکه مائده ابراز داشت: در این آیه به اختراعات شیطان یعنی شراب، قمار، بت‌پرستی و قرعه و بخت‌آزمایی اشاره شده است.

موسوی گفت: هدف شیطان از اختراعات مذکور این است که علاوه بر اینکه انسان را  از یاد خدا به ویژه نماز غافل و دور کند می‌خواهد بین مردم و به ویژه مسلمانان عداوت، کینه و جدایی انداخته و جامعه را فاسد کند.

وی ادامه داد: طبق آمارها بسیاری از مفاسد دنیا از قبیل قتل، طلاق، تصادفات، جرایم گوناگون، امراض روانی و مفاسد اجتماعی به واسطه مشروبات الکلی در جوامع نشأت می‌گیرد که سبب ضرر معنوی و ضرر اجتماعی می‌شود.

موسوی اظهار داشت: انسان نباید در کنار امورات مختلف زندگی مانند تحصیل، ورزش، مطالعه، مسافرت و هر سرگرمی دیگر از یاد خدا غفلت بورزد چراکه ترک یاد خدا مصیبتی بزرگ برای انسان به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/77006/ب40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول