اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه سال جدید

50 اثر باستانی اصفهان مرمت می‌شود

معاون میراث فرهنگی اصفهان گفت: در آستانه سال جدید بیش از 50 اثر باستانی اصفهان به دست مرمت‌گران سپرده می‎شود.

50 اثر باستانی اصفهان مرمت می‌شود

شهرام امیری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه اصفهان جزو شهرهای صدر‌نشین در جذب بازدید‌کننده بوده و ایام نوروز فرصت مناسبی برای جذب مسافران نوروزی است، میراث فرهنگی در راستای مرمت آثار باستانی تلاش می‌کند.

وی افزود: در سال جاری برخی از آثار باستانی اصفهان مرمت شد که البته در چندین فاز عملیات مرمت آثار باستانی صورت گرفته است.

معاون میراث فرهنگی اصفهان با تاکید بر اینکه در آستانه سال جدید نیز بیش از 50 اثر باستانی اصفهان به دست مرمت‌گران سپرده می‎شود، تصریح کرد: مسجد جامع اصفهان، باغ فین کاشان، مسجد جامع نایین، موزه باستان‌شناسی نطنز و مردم‌شناسی ابیانه در لیست این آثار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 100 نفر عملیات باز‌سازی این آثار را انجام می‎دهند، ادامه داد: 50 میلیون تومان هزینه بازسازی این آثار است.

امیری تاکید کرد: دانشجویان رشته‌های جهانگردی دانشگاه‎های شیخ بهایی و جامع علمی کاربردی نیز برای راهنمایی مسافران نوروزی به کار گرفته می‎شوند.

انتهای پیام/63019/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول