اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر قزوین:

ترویج معماری اسلامی در دستور کار شورای قزوین قرار دارد

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی قزوین گفت: این شورا ترویج معماری اسلامی و ایرانی را در این شهر با جدیت در دستور کار خود قرار داده است.

ترویج معماری اسلامی در دستور کار شورای قزوین قرار دارد

حسین غیاثوند در حاشیه دهمین همایش شهر و توسعه شهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: ترویج معماری اسلامی و ایرانی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دوره چهارم شورای اسلامی قزوین قرار دارد.

وی افزود: این شورا در راستای ترویج این معماری در ساخت‌ و سازهای ساختمانی با اجرای برنامه‌های مختلفی در قزوین تلاش مضاعفی می‌کند تا بتواند تا حد مطلوبی به این معماری نزدیک شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه طراحان، مجریان و ناظران باید شاخصه‌های معماری اسلامی را بدانند، ابراز کرد: برای تحقق این مهم آنان باید با علما و اساتید حوزه و دانشگاه تعامل داشته باشند و با برگزاری جلسه‌هایی از دیدگاه‌ها و نقطه نظرات یکدیگر باخبر شوند تا بتوانند پیرامون این معماری تصمیم‌گیری‌ مطلوبی اتخاذ کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی قزوین ادامه داد: کارگزاران که مجموعه تیم مدیریت شهری هستند می‌توانند حلقه واسطه خوبی بین این دو گروه باشد و دستورالعمل‌های لازم را در راستای معماری اسلامی توصیه بکنند.

این مسئول با بیان اینکه تعامل بین علما، مجریان و کارگزاران می‌تواند مشکلات موجود در اجرای معماری اسلامی و ایرانی را برطرف کند، بیان کرد: برگزاری همایش سیمای شهری گامی مهم در راستای ارتقای این تعامل است تا اجرای این معماری را به شیوه درست در شهر عملیاتی کرد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه اقدامات خوبی برای رسیدن به معماری اسلامی و ایرانی انجام شده ولی هنوز بستر مطلوبی در انسجام و وحدت‌رویه آیین‌نامه اجرایی در معماری نداریم، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با انجام اقدامات لازم دستورالعمل و شیوه‌نامه اجرایی این مهم را در صنعت ساختمانی اجرایی کنیم.

غیاثوند خاطرنشان کرد: طراحان و مهندسان در حوزه معماری و شهرسازی اسلامی و ایرانی باید با چگونگی اجرای این معماری آشنا شوند و آن را در صنعت ساختمان عملیاتی کنند تا مشکلات موجود در حوزه معماری یاد شده برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های تشویقی و بازدارنده می‌تواند مهندسان را به احداث بنای معماری اسلامی و ایرانی ترغیب و از ساخت نمای معماری غربی دور کند، ابراز داشت: اجرای این سیاست می‌تواند تا حد مطلوبی در توسعه سیمای شهری با مفهوم اسلامی کمک کند.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی قزوین با بیان اینکه معماری امروز با معماری اسلامی منافاتی ندارد، یادآور شد: معماری اسلامی برگرفته از دین اسلام بوده و برای همه افراد در عصرهای مختلف مناسب و مطابق با فطرت انسان است و به فرد احساس آرامش و احساس تعلق می‌دهد.

انتهای پیام/77009/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول