اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف مازندران خبر داد

برگزاری آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در 28 بقعه متبرکه مازندران

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از برگزاری آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم در 28 بقعه متبرکه این استان خبر داد.

برگزاری آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در 28 بقعه متبرکه مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری از برگزاری آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در مازندران خبر داد و بیان داشت: این آزمون همزمان با سراسر کشور در تاریخ 9 اسفند سال جاری در امامزادگان شاخص استان مازندران برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از برگزاری آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم در 28 امامزاده استان مازندران خبر داد و گفت: این آزمون همزمان با سراسر کشور در 28 امامزاده استان برگزار می‎‌شود.

حیدری با بیان اینکه آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در 9 امامزاده شهرستان نوشهر برگزار می شود، افزود: این آزمون در سه امامزاده شهرستان آمل و دو امامزاده شهرستان بابلسر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در 14 امامزاده شهرستان‌های نکا، سوادکوه، بلده، نور، بندپی، رامسر، تنکابن، لاریجان، قائمشهر، عباس‌آباد، بهشهر، ساری، بابل و محمود آباد برگزار می‌شود.

وقف مصداق بارز تعاون و انفاق در جوامع اسلامی است

در خبر دوم از روابط عمومی ادراه کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران آمده، حجت‌الاسلام ستار علیزاده گفت: آنچه در قرآن و سیره عملی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) می‌بینیم ترویج این فرهنگ ارزشمند است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در استان مازندران موقوفات و رقبات متعدد و قابل توجهی وجود دارد، افزود: از سالیان دور و بعضاً در سال‌های اخیر از سوی انسان‌های خیر و پاک نیت برای اهداف والایی وقف شدند.

علیزاده تصریح کرد: سنت حسنه وقف بهترین مصداق برای جاودانگی انسان است.

وی بیان داشت: وقف ریشه در مسایل فرهنگی دارد و برای جبران نیازهای مادی و معنوی در جامعه، بر آن تاکید شده است.

مدیرکل اوقاف مازندران با اشاره به این که وقف با فطرت آدمی سازگاری دارد، اظهار داشت: بشر از نظر فطری خواهان جاودانگی است و می‌خواهد خودش و نام و مالش بماند، اما چون از نظر فیزیکی ماندگار نیست علاقه مند است نام و یاد و مال او بماند.

علیزاده خاطرنشان کرد: وقف مصداق بارز تعاون و انفاق در جوامع اسلامی و در فرهنگ نورانی اهل بیت(ع) بر آن تاکید فراوان شده است.

انتهای پیام/86003/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول