اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف و امور خیریه اردبیل خبر داد

رقابت چهار هزار و 900 حافظ قرآن در طرح تربیت حافظان

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از رقابت چهار هزار و 900 خواهر و برادر حافظ قرآن کریم در مرحله دوم آزمون طرح تربیت حافظان قرآن در اردبیل خبر داد.

رقابت چهار هزار و 900 حافظ قرآن در طرح تربیت حافظان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام جواد میرزایی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری آزمون طرح تربیت حافظان قرآن در اردبیل اظهار داشت: با همکاری و مشارکت اوقاف و امور خیریه طرح‌های خوبی در حوزه قرآن و نشر و گسترش فرهنگ ارزش‌مدار قرآن کریم در سطح استان اردبیل در حال اجراست که با به ثمر نشستن آنها می‌توان به نشر و گسترش بیشتر امور قرآنی و آشنایی علاقمندان به ویژه جوانان و نوجوانان با این کتاب آسمانی بیش از گذشته امیدوار بود.

وی برگزاری چنین آزمون‌های ملی و منطقه‌ای را در ترغیب و تشویق بیشتر علاقمندان و مخاطبان مؤثر دانست و تصریح کرد: این آزمون‌ها می‌تواند به حوزه استعدادیابی و تقویت این بخش بیشتر کمک کند.

میرزایی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: مرحله دوم آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم در روز جمعه 9 اسفند ماه ساعت 9 صبح همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل برگزار می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در این آزمون چهار هزار و 900 نفر خواهر و برادر از حافظان قرآن کریم استان شرکت کرده و توان و استعدادشان را به محک آزمایش می‌گذارند.

وی در مورد تعداد و مکان برگزاری آزمون طرح تربیت حافظان به تفکیک شهرستان‌ها بیان کرد: این آزمون در شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال و گرمی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان یادآور شد: در مرکز استان با شرکت دو هزار و 100 قرآن‌آموز آزمون طرح تربیت حافظان قرآن در حسینیه ثارالله سپاه اردبیل برگزار می‌شود.

میرزایی در ادامه گفت: در مشگین‌شهر این آزمون در دانشگاه پیام نور و با حضور یک‌هزار و 200 نفر و در گرمی با حضور 600 نفر در دارالقرآن امام سجاد (ع) این شهر برگزار می‌شود.

وی افزود: در شهرستان خلخال نیز این آزمون با مشارکت یک‌هزار نفر در امامزاده سید احمد، سید صفی‌الدین، ام‌ کلثوم (ع) قاضیلر، مؤسسه قرآنی هجرت، مسجد چهارده معصوم، حسینیه اندبیل و امامزاده امیر نعمت‌الله آل هاشم (ع) برگزار می‌شود.

میرزایی در مورد موفقیت‌های اخیر قاریان استان اردبیل در سطح ملی تصریح کرد: بهزاد هژبری در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم رتبه حافظ برتر کشور را کسب کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: این قاری برجسته به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که مقرر است در اردیبهشت ماه سال آینده در تهران برگزار شود، شرکت کند.

این مسئول اضافه کرد: بهنام رحمانی دیگر نماینده استان اردبیل در رشته ترتیل قرآن نیز رتبه پنجم این دوره از مسابقات را کسب کرد.

انتهای پیام/62004/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول