اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قطب‌الدین صادقی در ‌همایش ملی مترجمان کرد ایرانی:

مترجمان کرد ایرانی مدارای سیاسی و فرهنگی ما را به نمایش گذاشته‌اند

یکی از نویسندگان و هنرمندان بنام کشورمان در حاشیه همایش ملی مترجمان کرد ایرانی گفت: مترجمان کرد با آثار خود مدارای سیاسی و فرهنگی ما را به نمایش گذاشتند.

مترجمان کرد ایرانی مدارای سیاسی و فرهنگی ما را به نمایش گذاشته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قطب‌الدین صادقی در حاشیه نخستین همایش ملی مترجمان کرد ایرانی که با حضور مهمانانی از کشور و کردستان عراق در پردیس سینما بهمن سنندج در حال برگزاری است، اظهار کرد: همایش ملی بررسی آثار مترجمان کرد ایرانی تلاشی ارزنده برای معرفی خادمان فرهنگ و هنر این سرزمین و به ویژه این دو شخصیت بارز است که با تلاش و شایستگی خود در سخت‌ترین شرایط توانسته‌اند خدمت قابل‌توجهی به مردم داشته باشند.

وی تصریح کرد: این دو شخصیت علمی با فراگیری زبان‌های خارجی و اقدام به ترجمه برترین آثار ادبی جهان خدمات ارزنده‌ای به ادب و فرهنگ و سیاست ملی کردند.

صادقی افزود: این دو تن مترجمان عادی نیستند زیرا کیفیت کار آنها در نوع خود وسیع و بی‌نظیر، بی‌نقص و زیباست و از سوی دیگر بهترین آثار ممکن را در این خصوص برگزیدند.

این نویسنده کرد مشهور کشوری تصریح کرد: آثار این دو ادیب هم به ادب، فرهنگ و سیاست ملی خدمت کرده ‌و هم در راستای فرهنگ، ادب و سیاست کرد و کردستان انتخاب شده‌اند.

وی افزود: آنان با ترجمه‌های ارزنده در واقع گامی بزرگ در راه تفاهم سرزمین و فرهنگ کشورمان برداشته‌اند و سخاوتمندانه هر آنچه در توان داشتند با ادب و هوشمندی ویژه به نسل‌های آینده ارزانی داشته‌اند.

وی در پایان افزود: این دو شخصیت فرهیخته با خلق آثار ارزشمند گوشه‌ای از توانایی‌های دموکراتیک و مدارای سیاسی و فرهنگی ما را به نمایش گذاشته‌اند.

انتهای پیام/79002‌/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول