اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد

جذب یک‌میلیارد تومان اعتبار برای بقاع متبرکه خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در سال جاری از محل سازمان اوقاف یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار برای بقاع متبرکه خراسان جنوبی جذب شده است.

جذب یک‌میلیارد تومان اعتبار برای بقاع متبرکه خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌طاهر گرایلی ظهر امروز در حاشیه نشست خبری اظهار داشت: اوراق وقفی بعد از چندین سال پیگیری از سال 87، امسال با حمایت  نمایندگان مجلس به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: اوراق وقفی به این صورت بوده که تمام افراد می‌توانند واقف بوده و به اندازه توانایی مالی خود این اوراق را خریداری و در انجام کارهای خیر شریک باشند.

عرضه اوراق وقفی در شعب بانک ملت از امروز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: با جمع‌آوری کمک‌های مردمی از طریق خرید این اوراق ساخت پنج بیمارستان برای بیماران سرطانی در کشور ایجاد که در حال حاضر این بیمارستان‌ها در تهران و شیراز در دست ساخت است.

گرایلی یادآور شد: از امروز تمام شعب بانک ملت آماده عرضه اوراق وقفی هستند.

وی به عواید اوقاف خراسان جنوبی در سال جاری اشاره کرد و افزود: عواید اوقاف این استان نسبت به سال‌ گذشته چند درصد افزایش داشته است.

تنظیم یک‌هزار و 128 سند برای موقوفات خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این‌که یک پنجم موقوفات استان درآمدزا هستند، افزود: عواید هر یک از موقوفات از یک‌هزار تومان تا 200 هزار تومان متغیر است.

گرایلی متذکر شد: در سال جاری یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان از طرف سازمان اوقاف کشور برای بقاع متبرکه خراسان جنوبی جذب شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون یک‌هزار و 128 سند برای موقوفات خراسان جنوبی تنظیم شده است.

تهیه لباس گرم برای 400 خانوار از محل درآمدهای موقوفات خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین 7 هزار و 980 هکتار اراضی موقوفی که در دست افراد بوده در طی دو سال و نیم گذشته به اداره اوقاف برگشت داده شده است.

گرایلی با بیان این‌که در سال جاری از محل درآمد‌های موقوفات برای 400 خانوار  نیازمند لباس گرم تهیه شده است، یادآور شد: در اجرای این فعالیت اولویت با خانواده‌های نیازمندی بوده که زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی نبوده‌اند.

وی به پروژه‌های در دست اقدام اداره اوقاف خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در سال جاری سه پروژه بزرگ مسکونی و تجاری ساخت و ساز توسط این اداره پیگیری می‌شود.

جذب 200 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی توسط اوقاف خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این‌که در طی دو سال گذشته از محل اعتبارات استانی حدود 2 میلیارد تومان جذب شده است، اضافه کرد: این اعتبارات برای بازسازی مساجد، حسینیه‌ها و امامزادگان هزینه شده است.

گرایلی تصریح کرد: در سال جاری حدود 200 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی برای اداره اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی جذب شده است.

وی به طرح جامع امامزادگان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این طرح در امامزاده سید‌ علی نهبندان اجرا و تاکنون با جمع‌آوری کمک‌های مردمی در این طرح 550 میلیون تومان برای بازسازی و توسعه این امامزاده هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از زمان آغاز این طرح تاکنون در حدود 40 امامزاده ساخت‌ و ساز آغاز شده است.

انتهای پیام/22481/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول