اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی:

اولویت نخست اوقاف خراسان‌جنوبی تقویت و تولیت صحیح موقوفات است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: تقویت و تولیت صحیح موقوفات جزو اولویت‌های کاری اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی است.

اولویت نخست اوقاف خراسان‌جنوبی تقویت و تولیت صحیح موقوفات است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی اظهار داشت: عدم توجه برخی از کارگزاران به وقف گاهی موقوفات را از تحرک بازداشته است، بنابراین باید برای احیای این موقوفات و جبران این بی‌توجهی‌ها تلاش مضاعف صورت گیرد.

وی بر احیای موقوفات تأکید کرد و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه ویژه‌‌ای نسبت به موقوفات صورت گرفته که باید با نظارت‌‌های جدی نسبت به تقویت و تولیت صحیح آن تلاش کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: وقف در همه ادوار کارگزارانی داشته که به‌صورت ویژه‌ به آن رسیدگی و نیات واقفان را به‌‌درستی اجرا کرده‌اند.

گرایلی با اشاره به اعتقاد قلبی گذشتگان به موضوع وقف، خاطرنشان کرد: روال مدیریتی و دیدگاه گذشته حاکم بر موقوفات نباید به ‌دست فراموشی سپرده شود و برای جبران و پویایی آن باید بیش از گذشته تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه وقف، بنیان استوار کننده عواطف بشر دوستی در جامعه است، اذعان داشت: بدون شک وقف فرصت دوباره‌ای را برای احیای ارزش‌های اسلامی فراهم می‌آورد.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: وقف سنت حسنه‌ای است که از دیر باز به اشکال گوناگون در تاریخ بشر وجود داشته و اسلام نیز آن را در مسیری روشن، منطقی و هدفدار مورد استفاده قرار داده است.

انتهای پیام/22482/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول