اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد

برگزاری آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم در خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در روز جمعه 9 اسفندماه خبر داد.

برگزاری آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی اظهار داشت: دومین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن کریم امسال در خراسان جنوبی آغاز و تاکنون حدود 2 هزار و 700 نفر از خراسان جنوبی در قالب این طرح حفظ قرآن را فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه آزمون شفاهی این دوره از مسابقات از 23 بهمن ماه آغاز و همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در دومین طرح تربیت حافظان قرآن کریم روز جمعه 9 اسفندماه همزمان با سراسر کشور به صورت کتبی به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مقدمات برگزاری این آزمون در تمامی شهرستان‌های استان فراهم و اطلاع‌رسانی‌های مورد نیاز نیز انجام گرفته است.

گرایلی در بیان اهمیت حفظ قرآن کریم گفت: قرآن به عنوان یک معجزه الهی باید در تمامی مراحل زندگی فردی و اجتماعی جاری و ساری باشد بنابراین یکی از مهماتی که باید در رابطه با استفاده از این کتاب آسمانی مدنظر قرار گیرد حفظ قرآن است.

وی از قرآن به عنوان یک برهان یاد کرد و افزود: این امر به آن خاطر است که در قرآن برای هر استدلال و پاسخگویی به سئوالات و مشکلات مختلف می‌توان بهره برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: چون حفظ قرآن نیاز شدید به تمرین و تکرار دارد بنابراین توفیق سر و کار زیاد با قرآن را به وجود می‌آورد که این خود باعث نورانیت ظاهری و باطنی است.

گرایلی تاکید کرد: از همه مهمتر حفظ قرآن یکی از راه‌های آشنایی انسان با مفاهیم عالیه قرآنی و به کار بستن دستورات آن است.

انتهای پیام/22482/غ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول