اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کرمان خبر داد

راه‌اندازی پست‌های قرنطینه‌ای نباتات در کرمان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: پست‌های قرنطینه‌ای نباتات برای جلوگیری از ورود نهال‌های آلوده به مزارع در استان کرمان راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی پست‌های قرنطینه‌ای نباتات در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ناصر طاهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به رشد جمعیت و نیاز به تامین مواد غذایی سالم و کافی باید ضمن کاهش مصرف سموم شیمیایی راه‌های مناسب برای افزایش عملکرد در واحد سطح را پیدا کرده و در تولید محصولی سالم و ارگانیک گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی استفاده از دانش فنی ناظران و ورود کارشناسانه آنها به مزارع و باغ‌ها و استفاده از تجارت علمی به جای توصیه استفاده از سموم و کودهای شیمیایی را به عنوان یکی از روش‌های از بین بردن آفات در مزارع و باغ‌ها عنوان کرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: ورود نهال‌های آلوده یکی دیگر از عوامل کاهش تولید و انتشار بیماری‌ها در مزارع است که با تاسیس پست‌های قرنطینه در استان کرمان سعی شده است تا حدی از ورود این گونه آفات جلوگیری شود.

طاهری ادامه داد: با توجه به رسالت مهم وزارت جهاد کشاورزی که بحث تولید گندم است و با توجه به اینکه بیشتر آفات مهم بر روی غلات از جمله گندم وجود دارد باید با کمک و همکاری همه دسترسی به محصول سالم امکان‌پذیر باشد.

وی ابراز داشت: کارگاه آموزشی آشنایی با آفت شپشک استرالیایی و عامل بیولوژیک علیه آفت مذکور توسط کارشناسان مبارزه بیولوژیک سازمان حفظ نباتات کشور در شهداد برگزار شد.

طاهری بیان داشت: در این کارگاه با توجه به اینکه مبارزه شیمیایی علیه این آفت جوابگو نیست به کشاورزان آموزش‌های لازم داده شد که عامل بیولوژیک دشمن آفت را در زمان مناسب در باغات رهاسازی کنند.

انتهای پیام/2446/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول