اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ستاد دائمی تسهیلات سفرهای قشم:

قشم آماده میزبانی از مهمانان نوروزی است

قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفرهای قشم 27 ویژه‌برنامه این ستاد در ارتباط با ادارات و نهادها طی ایام تعطیلات پایان سال و ارائه خدمات به مسافران نوروزی را اعلام کرد.

قشم آماده میزبانی از مهمانان نوروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، مهندس فرزین حقدل گفت: کمیته‌های ادارات و نهادهای شهرستان قشم که با ستاد هماهنگی خدمات سفرها همکاری دارند طی ایام تعطیلات نوروز 93 در حوزه‌های مختلف به مهمانان و گردشگران خدمات ارائه خواهند کرد.

وی افزود: ورزش مقوله مهمی است که در این ستاد طی ایام تعطیلات نوروزی به آن توجه ویژه داشته به طوری که در این ایام همایش پیاده‌روی خانواده، پرواز بادبادک‌ها همراه با موزیک زنده برای کودکان و نوجوانان و مسابقات بومی و محلی در زمین ساحلی پارک زیتون برگزار می‌شود.

قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفرهای قشم ادامه داد: طناب کشی و والیبال ساحلی، ساخت مجسمه‌های شنی در ساحل پارک زیتون، مسابقات آمادگی جسمانی و طناب کشی بانوان در سالن تختی شهر قشم نیز بخش دیگری از برنامه‌های ورزشی ویژه میهمانان نوروز 93 در منطقه آزاد قشم است.

وی با اشاره به برنامه‌های این ستاد جهت اسکان مسافران نوروزی، همچنین از آمادگی کمیته اسکان برای مسافران و گردشگران نوروزی قشم در اماکن سرپوشیده ورزشی در مواقع بحرانی به واسطه بارندگی‌های احتمالی خبر داد.

استقرار ناجی غریق در سواحل پارک زیتون، ساحل طلایی و پارک ساحلی توسط کلوپ، برنامه غواصی در دو نوبت صبح و عصر با نظارت مستقیم اداره ورزش و جوانان و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز از برنامه‌هایی بود که فرزین حقدل به آن اشاره کرد.

به گفته حقدل، 47 واحد آموزشی با 298 کلاس نیز از 27 اسفند 92 تا 13 فروردین 93 با هدف پذیرایی از مسافران نوروز 93 در جزیره زیبای قشم تجهیز و آماده سازی می‌شود.

وی همچنین از آمادگی بانک‌ها جهت ارائه خدمات پولی به مسافران نوروزی طی ایام تعطیلات پایان سال خبر داد.

به گفته وی، طی ایام تعطیلات پایان سال، 85 واحد نانوایی شهرستان شامل 26 واحد پخت نان در شهر قشم، شش واحد در درگهان، چهار واحد در شهر سوزا، چهار واحد در شهر هرمز، 45 واحد نانوایی روستایی و یک واحد نانوایی جهت تهیه نان صنعتی نیز فعالیت خواهند کرد.

قائم مقام ستاد دائمی تسهیلات سفرهای قشم همچنین از برنامه تنظیم بازار و عرضه میوه شامل پرتقال و سیب و اقلام پروتئینی شامل گوشت و مرغ و روغن با قیمت مصوب دولتی طی ایام تعطیلات نوروزی به عنوان برنامه‌هایی نام برد که توسط کمیته‌های ادارات و نهادهای این ستاد ارائه خدمات خواهند کرد.

پاسخ به استعلامات خودرویی به صورت 24 ساعته، ارائه خدمات صدور کارت سوخت به شهروندان، مسافران و گردشگران نیز از موضوعاتی است که از طریق کمیته‌های این ستاد طی ایام نوروز 93 انجام خواهد شد.

وی همچنین از جانمایی پارکینگ و نصب تابلوی راهنما در چند نقطه شهرهای قشم و درگهان، نصب نرخ نامه تاکسی در مبادی ورودی جزیره به صورت بنر و در خودروهای ویژه حمل مسافر نیز به عنوان بخش دیگری از برنامه‌های این ستاد در ایام نوروز 93 خبر داد.

حقدل همچنین از برنامه حضور قضات به صورت کشیک، حضور مستمر نیروهای بهداشت با هدف کنترل مواد غذایی و برخورد با متخلفان و توزیع کنندگان ارزاق عمومی در معابر عمومی، آماده باش نیروی انتظامی از تاریخ 20 اسفند 92 تا پایان تعطیلات نوروزی با استفاده از همه ظرفیت‌های خود جهت تامین نظم و امنیت مطلوب میهمانان نوروزی خبر داد.

اسکان خانواده معظم شهدا و ایثارگران توسط فرماندهی بسیج سپاه در میهمانسرای سپاه قشم با همکاری آموزش و پرورش نیز از مواردی بود که وی به عنوان ویژه برنامه‌های ستاد هماهنگی خدمات سفرهای قشم از آن یاد کرد.

وی با اشاره به اهمیت سلامت سفرهای دریایی گفت: نیروی دریابانی قشم با استفاده از 16 فروند شناور گلف و گشت زنی بر روی دریا از فعالیت قایق‌های غیرمجاز که اقدام به حمل مسافران از مبادی غیر ایمن می‌کنند جلوگیری خواهند کرد و همچنین با ایجاد ایستگاه پلیس دریابانی در اسکله‌های لافت، ذاکری، کندآلو و جزیره هرمز به برقراری نظم و امنیت سفرهای نوروزی کمک خواهند کرد.

به گفته حقدل، نظارت کامل بر سلامت نان‌های بسته بندی شده که از خارج جزیره طی ایام نوروز به این منطقه وارد می‌شود و تامین ذخیره سازی آرد مصرفی با هدف جلوگیری از مشکل کمبود آرد و نان در طول ایام تعطیلات نوروزی نیز از دیگر برنامه‌های این ستاد است.

وی در پایان گفت: استقرار فعالان امداد خودرو در جاده‌ها و اسکله لافت و ممنوعیت ورود خودروهای دیزلی و سنگین به جزیره از 25 اسفند ماه 92 با تفکیک خودروهای حامل مواد ضروری از جمله سوخت و مواد خوراکی نیز با هدف کاهش بار ترافیک و افزایش سلامت سفرهای نوروزی در دستور کار این ستاد قرار دارد.

همه ساله شمار زیادی از هموطنانمان با آغاز تعطیلات پایان سال از 20 اسفند تا 15 فروردین سال بعد با هدف استفاده از هوای کاملا بهاری قشم، سایت‌های ویژه گردشگری، سواحل زیبا، آرامش و امنیت منحصر به فرد این جزیره و خرید از بازارها و مجتمع‌های تجاری از طریق زمین، هوا و دریا به جزیره زیبای قشم در جنوب ایران سفر می‌کنند.

انتهای پیام/88001/صا/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول