اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

تقویت علم و تکنولوژی مانع خروج خام مواد معدنی و کشاورزی می‌شود

فرماندار قروه گفت: تقویت علم و تکنولوژی تنها راهکار موثر برای جلوگیری از خروج خام مواد معدنی و کشاورزی از شهرستان است.

تقویت علم و تکنولوژی مانع خروج خام مواد معدنی و کشاورزی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمد رسول شیخی‌زاده شامگاه امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی مهندسی در کانون شهید مطهری این شهر اظهار داشت: خروج فرآورده‌های کشاورزی و معدنی از شهرستان به صورت خام به دلیل پایین بودن سطح علم و تکنولوژی مرتبط با فرآوری این مواد است.

وی با بیان اینکه ایجاد صنایع تبدیلی موفق در گرو تقویت علم و دانش مرتبط با آن است، تصریح کرد: در حالیکه شهرستان قروه از قطب‌های بزرگ کشاورزی و معدنی در سطح کشور به شمار می‌رود، اما متاسفانه به دلیل نبود صنایع تبدیلی در عمل هیچ یک از این مواد به اسم شهرستان ثبت نمی‌شود.

شیخی‌زاده تربیت نیروی متخصص در سطح شهرستان را به دلیل نبود مراکز آموزش عالی مرتبط با نیاز جامعه، ضعیف دانست و گفت: تحولات اساسی که باید در سطح شهرستان با بهره‌گیری از نیروی متخصص انجام شود، عملی نشده است.

فرماندار قروه در ادامه افزود: اصلی‌ترین عامل اقتدار کشورها در عصر حاضر، تجهیز به علم و دانش روز است و حرف اول اقتدار در دنیا از آن کشورهایی است که بتوانند به علم و فنون روز مجهز باشند.

وی با بیان اینکه تولید علم برای ارتقای قدرت کشورها در دنیا به شمار می‌رود، اظهار داشت: رسیدن به رشد و پیشرفت در گرو تربیت افرادی دانا و آگاه است.

شیخی‌زاده تحقق این مهم را در گرو برخورداری از آموزش و پرورش پویا و دانشگاه فعال و سرزنده اعلام کرد و گفت: زیرساخت‌های آموزشی در سطح شهرستان قروه که از استعدادهای بسیار خوبی برخودار است باید تقویت شود.

وی با اشاره به وجود 4 مرکز آموزش عالی در شهرستان قروه تصریح کرد: این مراکز اگرچه امکان مناسبی برای علاقه‌مندان به تحصیلات عالی را فراهم کرده است، اما نیازهای شهرستان را نمی‌تواند تامین کند.

وی در پایان خدمات فنی و مهندسی را مهم‌ترین عامل در توسعه کشور برشمرد و تجلیل از مهندسان را تجلیل از جایگاه علم و دانش عنوان کرد.

انتهای پیام/79009/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول