اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بخشداری مرکزی زنجان:

نبود پوشش شبکه‌ای در زنجان باعث افزایش استفاده از ماهواره در روستاهاست

سرپرست بخشداری مرکزی زنجان گفت: نبود پوشش شبکه‌ای در برخی از روستاهای زنجان باعث افزایش استفاده از ماهواره شده است.

نبود پوشش شبکه‌ای در زنجان باعث افزایش استفاده از ماهواره در روستاهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، وجیه‌الله نوروزی ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت: تعدد شورا در مناطق کوچک و کم جمعیت مانند روستاها باعث ایجاد مشکل و تداخل در وظایف می‌شود.

سرپرست بخشداری مرکزی زنجان با اشاره به اینکه ایجاد شورای اختلاف در اوایل کار مشکلات فراوانی را ایجاد کرده بود، تصریح کرد: باید مطالعات تکمیلی در زمینه ایجاد این شورا انجام گیرد.

این مسئول در ادامه از فراموش شدن مردم و حضور فعالشان در برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی یاد و عنوان کرد: نباید حضور و مشارکت مردم در این مسائل فراموش شود.

وی اقدامات فرهنگی را نیازمند شناخت بافت فرهنگی روستاها خواند و اعلام کرد: روحانیون، جوانان و بانوان به عنوان ظرفیت‌های شناخت مشکلات فرهنگی هستند که باید از حضورشان بهره‌مند شد.

نوروزی از نبود امکانات در روستاها و شهرهای کوچک گله کرد و بیان داشت: نبود امکانات در روستاها و بخش‌ها باعث حضور جوانان در شهرهای بزرگ‌ است.

سرپرست بخشداری مرکزی زنجان از روستاهای فاقد پوشش تلویزیونی خبر داد و گفت: همین امر سبب گسترش استفاده از ماهواره در برخی از روستاها است که صدا و سیما باید برای این امر فکری بکند.

این مسئول مردم را موثر در امور فرهنگی خواند و عنوان کرد: این مردم هستند که با حضور پررنگ خود مراسم‌های عظیم مذهبی را برگزار و توانایی انجام فعالیت‌های موثر در عرصه فرهنگی را نیز دارند.

سرپرست بخشداری زنجانرود در ادامه جلسه از ضرورت فرهنگ‌شناسی در هر منطقه یاد کرد و بیان داشت: هر منطقه با توجه به فرهنگ خاص به خود معضلات متفاوتی با مناطق دیگر دارد.

مجتبی نوری از وجود 103 روستای دارای جمعیت بالا هزار نفر فاقد سالن ورزشی خبر داد و خاطر‌نشان کرد: نبود امکانات کافی و لازم برای جوانان آنان را به سمت تفریحات ناسالم و افزایش معضلات اجتماعی می‌کشاند.

این مسئول قرن حاضر را قرن انفجار خواند و تاکید کرد: امکان استفاده نکردن از اینترنت و سایر وسایل ارتباطی نیست بنابراین باید راه استفاده صحیح از آن را به افراد آموزش دهیم.

وی اضافه کرد: باید کتابخانه‌های سیار در روستاها حضور پررنگ‌تری داشته باشند و فعالیت‌های فرهنگی داخل مساجد و تکایا گسترش بیشتری پیدا کنند.

سرپرست بخشداری قره‌پشتلو عصر حاضر را دوره حضور فعال مردم در امور اجتماعی و فرهنگی دانست و تاکید کرد: تجربه ثابت کرده است هر وقت امور به خود مردم سپرده شده است آنان به درستی به فعالیت پرداخته‌اند.

احمد محمدی با اشاره به اینکه بارها اتفاق افتاده که طرحی بدون مطالعه اجرا و پس از مدتی تعطیل شده است، متذکر شد: مطالعه در زمینه شورای فرهنگی و اجتماعی در روستاها باید جامع و کامل باشد.

این مسئول اشاره به اینکه آموزش بحثی پیچیده است، عنوان کرد: باید در زمینه آموزش سرمایه‌گذاری شود.

وی در پایان اذعان داشت: برای فهمیدن نتیجه ایجاد شورای فرهنگی و اجتماعی در روستاها زمان نیاز است تا ثمره آن را ببینیم.

انتهای پیام/73009/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول