اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اصفهان:

توسعه شهر اصفهان متناسب با هویت معماری اسلامی باشد

عضو شورای شهر اصفهان گفت: توسعه شهر اصفهان به ویژه بافت قدیمی و تاریخی شهر باید متناسب با هویت معماری اسلامی باشد.

توسعه شهر اصفهان متناسب با هویت معماری اسلامی باشد

سید کریم داوودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت معماری در اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر مرحله خاصی از نظر معماری برای وضعیت سیمای شهر در شهر اصفهان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه ساختمان‌سازی باید به دو مقوله توجه شود، اضافه کرد: توجه به معماری فضای عمومی یا نمای ساختمان‌ها و فضای داخلی ساختمان‌ها امری مهم و ضروری تلقی می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه توسعه شهر اصفهان به ویژه بافت قدیمی و تاریخی شهر باید متناسب با هویت معماری اسلامی باشد، تصریح کرد: در بافت مرکزی شهر اصفهان باید به شاخصه‌های معماری اسلامی توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به اینکه اصفهان باید متناسب با هویت معماری اسلامی توسعه پیدا کند، ادامه داد: در بافت مرکزی شهر نباید از الگو‌های غربی در زمینه معماری و ساختمان‌سازی استفاده شود.

داوودی با اشاره به اینکه استفاده از شاخصه‌های اسلامی در معماری اصفهان مورد توجه شورای شهر است، تاکید کرد: در کمیسیون ماده پنج ضابطه‌هایی برای توسعه نمای ساختمان‌های شهری بر اساس معماری اسلامی مشخص شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه بر اساس این ضابطه‌ها نمای ساختمان‌های شهری باید از آجر و سنگ باشد، افزود: استفاده از مدل‌های جدید و غربی در بافت اصلی شهر نباید وجود داشته باشد و شهرداری و شورای شهر با این موضوع مخالف است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: معماران و مهندسان اصفهان باید به معماری بنا‌هایی مانند میدان امام (ره)، پل خواجو، سی‌وسه‌ پل و سایر نما‌های تاریخی در راستای توسعه شهر اصفهان توجه کنند.

انتهای پیام/63004/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول