اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی:

مطالبه حق و حقوق موقوفات باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مطالبه حق و حقوق موقوفات باید به مطالبه عمومی تبدیل شود، گفت: انتظار می‌رود همه آحاد جامعه اعم از جوانان، دانشجویان و طلاب در این زمینه حضور فعال داشته باشند.

مطالبه حق و حقوق موقوفات باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی اظهار داشت: اطلاع‌رسانی آثار و برکات و احکام شرعی وقف در جامعه لازمه گسترش این فرهنگ حسنه است.

وی با بیان اینکه موقوفات تعارف بردار نیست، تصریح کرد: هیچ تعاملی جز از راه قانون در امور موقوفات را جایز نمی‌شماریم و برای احیای فرهنگ وقف از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در ترویج فرهنگ وقف باید بیش ازاین‌ها تلاش شود،‌ افزود: وقف بهترین نوع خیر است و در این راستا لازم است تا توجه ویژه‌ای به احیا و توسعه فرهنگ وقف در کشور شود.

گرایلی با تاکید بر احیای فرهنگ وقف در جامعه، یادآور شد: وقتی حتی در کشورهای پیشرفته خیریه راه‌اندازی شده چرا در کشور ما که وقف را به‌عنوان بهترین خیر و خیریه داریم، از این فرهنگ استفاده بهینه‌ای نداشته باشیم.

وی بروزرسانی اجارات، اجرای امینانه نیات واقفان، احقاق حق موقوفات‌ و ورود تمام اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه در سامانه جامع را از جمله اقدامات انجام شده در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ذکر کرد.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از توصیه‌های مهم مقام معظم رهبری مبنی بر امینانه عمل کردن در موقوفات و ادای حق واقف است، ادامه داد: از مهم‌ترین تکالیف سازمان اوقاف نظارت بر درستی و حسن اجرای نیات واقفان خیراندیش است.

گرایلی با بیان اینکه عمل امینانه به وقف طبق نیات واقفان خیراندیش از وظایف اصلی متولیان موقوفات است، اضافه کرد: متولیان وقف و موقوفات باید به احکام و قوانین شرعی و حقوقی وقف آشنایی کامل داشته باشند.

وی امینانه عمل کردن متولیان در موضوع اجرای نیت واقف را مهمترین اصل در ترویج وقف دانست و اذعان داشت: همه باید با عملکرد صحیح خود سعی در ترویج وقف داشته باشند.

انتهای پیام/22482/ش/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول