اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

از گلایه فرماندار ملایر تا دفاع رئیس اوقاف

فرماندار ملایر با گلایه‌مندی از اداره اوقاف، اعلام کرد اوقاف باید در بخش درمانی مشارکت بیشتری داشته باشد.

از گلایه فرماندار ملایر تا دفاع رئیس اوقاف

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، در مراسم افتتاحیه دانشکده پرستاری شهرستان ملایر، فرماندار این شهرستان از اداره اوقاف ملایر گلایه کرد و گفت: «اداره اوقاف باید در بخش درمانی مشارکت بیشتری داشته باشد.»

از آن جایی که بیشترین زمین‌های شهرستان ملایر وقفی است و اداره اوقاف ملایر یکی از فعال‌ترین ادارات اوقاف در سطح استان شناخته شده، این سئوال پیش می‌آید که آیا کاستی‌هایی در اداره اوقاف ملایر در بخش درمانی وجود دارد که فرماندار در این مراسم رسمی چنین می‌گوید؟

برای پی بردن به اصل موضوع با فرماندار شهرستان ملایر گفت‌وگو کردیم.

مصطفی آزادبخت اظهار داشت: با توجه به اینکه 63 درصد زمین‌های ملایر اوقافی هستند، مردم باید به عینه پیامدهای مثبت وقف را ببینند.

وی افزود: از اداره اوقاف ملایر انتظار داریم در راستای نیت واقفین اقدامات جدی‌تری به عمل آورند.

فرماندار شهرستان ملایر تصریح کرد: باید وقف را ارج نهیم تا این چشمه همیشه جوشان دارای داوطلبان زیادی باشد.

وی گفت: ملایر در بخش درمانی اورژانس نیاز ضروری دارد و اداره اوقاف به جای احداث بیمارستان باید در این بخش سرمایه‌گذاری کند.

آزادبخت اظهار داشت: از دیگر بخش‌های درمانی که ملایر نیازمند آن است و اداره اوقاف باید در این زمینه وارد شود ایجاد کلینیک‌های تخصصی است.

وی تأکید کرد: بستری که در زمینه وقف در شهرستان ملایر وجود دارد در هیچ جای دیگر استان نیست پس باید از این بستر نهایت استفاده را کرد.

به سراغ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر نیز رفتیم.

حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اداره اوقاف ملایر در بخش درمانی سه بیمارستان امام حسین(ع) ملایر، بیمارستان مهر و بیمارستان غرضی را زیر پوشش خود دارد.

وی افزود: اداره اوقاف ملایر در هر بیمارستان به طور متوسط ماهانه از 5 میلیون تا 7 میلیون تومان در بخش درمانی هزینه می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر تصریح کرد: مؤسسه آل یاسین که بیماران خاص را زیر پوشش خود دارد یکی دیگر از مراکز شهرستان ملایر است که زیر نظر اداره اوقاف بوده و ماهانه 5 میلیون تومان در بخش درمانی هزینه می‌کند.

وی عنوان کرد: در هر بیمارستان یک نماینده از اداره اوقاف برای اجرای نیت واقفین وجود دارد تا با تأیید مددکار بیمارستان، مبلغ درمانی پرداخت شود.

عزیزی با تأکید بر اینکه به دنبال احداث بیمارستان در ملایر هستیم، گفت: با توجه به این موضوع که سرانه تخت ملایر تکمیل است وزارت بهداشت و درمان اجازه احداث بیمارستان را به اداره اوقاف نداده است.

وی اضافه کرد: اداره اوقاف مکلف به اجرای دستورات واقف است و خلاف دستورات واقف را نباید انجام دهد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر تصریح کرد: قرار است امکاناتی که در اختیار بخش درمانی می‌گذاریم هدفمندتر شود تا همه از جمله فرماندار ملایر در جریان خدمات اداره اوقاف قرار گیرند.

وی یادآور شد: از دیگر خدمات درمان اداره اوقاف، بخش دندانپزشکی است که اداره، تخفیف 30 درصدی را به مردم و تخفیف 50 درصدی را به افراد زیر پوشش کمیته امداد، بهزیستی و بیماران خاص می‌دهد.

عزیزی گفت: ماهانه مراجعاتی به اداره اوقاف در بحث درمانی وجود دارند که به طور متوسط 3 میلیون در این زمینه هزینه می‌شود.

وی افزود: به طور متوسط اداره اوقاف ملایر ماهانه حدود 30 میلیون تومان در بخش درمانی خدمات‌رسانی می‌کند.

ملایر با داشتن بسترهای بسیار در زمینه وقف و فعال بودن اداره اوقاف این شهرستان، نیاز به همکاری و همیاری تمام مسئولان و اصحاب رسانه دارد تا بتوانند خدمات ارائه شده در این بخش را به گوش همه برسانند تا شاهد وقف‌های جدید باشیم.

انتهای پیام/89029/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول