اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت شهرداری اصفهان:

72 ایستگاه بازیافت سطح شهر اصفهان فعال است

مدیرعامل سازمان مدیریت شهرداری اصفهان گفت: در شهرداری‌های مناطق 15گانه شهر اصفهان، تعداد 72 ایستگاه بازیافت فعال است که 18 ایستگاه ساختمانی و 54 ایستگاه به صورت کانکس است.

72 ایستگاه بازیافت سطح شهر اصفهان فعال است

تیمور باجول امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه پسماندها به پنج بخش تقسیم می‌شوند، اظهار داشت: پسماندها شامل، پسماند عادی، پسماند صنعتی، پسماند کشاورزی، پسماند پزشکی و پسماند ویژه است.

وی با اشاره به اینکه پسماندهای خانگی و ضایعات ساختمانی جزو پسماند عادی است، افزود: جمع‌آوری ضایعات ساختمانی داخل شهر به عهده شهرداری‌ها و بیرون شهر به عهده بخشداری و دهداری است.

مدیرعامل سازمان مدیریت شهرداری اصفهان تصریح کرد: دفع پسماندهای صنعتی، کشاورزی و پزشکی به عهده تولیدکننده است و پسماند ویژه با مدیریت خاص دفع می‌شود.

وی با عنوان اینکه طبق قانون در شهرهای بالای یک میلیون نفر تا پایان سال 93 جداسازی باید از مبدا صورت بگیرد، ادامه داد: با وجودی که اصفهان در بحث بازیافت بسیار پر تلاش بوده است ولی فقط 40 درصد مردم جداسازی از مبدا انجام می‌دهند.

باجول اجرای قانون را همراه با فرهنگ صحیح دانست و ابراز کرد: در اروپا طبق قانون اگر کسی زباله را جداسازی نکرد یا در ساعت تعیین شده از منزل بیرون نگذاشت، شهرداری وظیفه‌ای برای بردن زباله ندارد و شهروند با هزینه خودش نسبت به انتقال زباله باید اقدام کند.

وی در مورد نحوه آموزش شهروندی، تاکید کرد: آموزش‌ها از طریق بروشورها، بیلبوردها، مصاحبه، برگزاری نمایشگاه و برگزاری جشن در مدارس است.

مدیرعامل سازمان مدیریت شهرداری اصفهان استفاده از مواد پلیمری در کشور را بسیار زیاد عنوان و خاطر نشان کرد: در اصفهان روزانه 140 تن مواد پلیمری به زباله تبدیل می‌شود، بنابراین شعار ما باید اجتناب از تولید پسماند باشد.

وی همکاری تمام شهرداری‌های مناطق 15گانه را خوب ارزیابی کرد و افزود: تعداد 72 ایستگاه بازیافت در سطح شهر فعال است که 18 ایستگاه ساختمانی و 54 ایستگاه بصورت کانکس است.

انتهای پیام/63012/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول