اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی قزوین مطرح کرد

تحقق معماری اسلامی در شهر با همفکری اساتید، کارگزاران و مجریان

عضو شورای اسلامی قزوین گفت: با همفکری اساتید حوزه و دانشگاه، کارگزاران و مجریان می‌توان معماری اسلامی و ایرانی را در شهرها محقق کرد.

تحقق معماری اسلامی در شهر با همفکری اساتید، کارگزاران و مجریان

حسین غیاثوند امروز در حاشیه دهمین همایش شهر و سیمای شهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: برگزاری این همایش می‌تواند حرکت خوبی در راستای تعامل ارتباطات و افکار سه قشر اساتید حوزه و دانشگاه، کارگزاران و مجریان باشد تا با همفکری یکدیگر معماری اسلامی و ایرانی در شهرها محقق شود.

وی با بیان اینکه بناهایی که اکنون در شهرها و جامعه اسلامی ساخته می‌شود بر اساس معماری اسلامی طراحی نمی‌شود، ابراز داشت: متأسفانه در مقررات ملی ساختمان هم که به عنوان مرجع تصمیم‌گیری ساختمانی است، هیچگونه نگاه ویژه‌ای به این مهم نشده است.

عضو شورای اسلامی قزوین با اشاره به اینکه برای عملیاتی کردن معماری اسلامی و ایرانی در شهرها هیچ گونه اقدامی در حوزه اجرا و نظارت انجام نمی‌شود، بیان کرد: به عنوان مثال امروز اگر فردی در احداث یک ساختمان سازه و بادبند نزند بلافاصله کار او متوقف می‌شود ولی کسی نیست که در نمای شهرسازی اسلامی و طراحی داخلی بنا مطابق با موازین شرعی و اسلامی نظارت کند.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: متأسفانه امروز معماری که در ساخت‌ و سازهای فضای داخلی منازل رخ داده به سمت معماری غربی حرکت می‌کند، به طوری که فضاهای عمومی یک ساختمان مانند آشپزخانه و پذیرایی با هم یکی می‌شوند که تحقق این مهم برخلاف موازین اسلامی است.

این مسئول اضافه کرد: همچنین برخی نماهای احداث شده در شهر خشن، بی‌هویت و در برخی موارد رنگی از غیر خداپرستی می‌دهد که متأسفانه امروز ما به سازندگان اجازه ساخت این معماری را در جامعه اسلامی که هیچگونه مطابقتی با معماری اسلامی ندارند، می‌دهیم و سپس انتظار داریم شهری با معماری اسلامی و ایرانی داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: طراحان و مهندسان در حوزه معماری و شهرسازی اسلامی و ایرانی باید با چگونگی اجرای این معماری آشنا شوند و آن را در صنعت ساختمان عملیاتی کنند تا مشکلات موجود در حوزه معماری یاد شده برطرف شود.

غیاثوند بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در سال‌های گذشته و همچنین در سال جاری که نشستی با اعضای شورای شهر تهران داشتند بر موضوع معماری اسلامی نگاه ویژه‌ای داشتند و تأکید کردند که ساخت‌ و سازهای ساختمانی به این سمت حرکت کند بر این اساس ما باید با جدیت این موضوع را دنبال کنیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه موضوع معماری غربی در طول زمان در شهرها رخ داده است و نمی‌توان این مشکل را یک دفعه و بلافاصله برطرف کرد، خاطرنشان کرد: این مشکلات را می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق و اجرایی کردن برنامه‌های صحیح در شهر برطرف کرد.

انتهای پیام/77009/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول