اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

چکش‌کاری بودجه 93 شهرداری در شورای شهر قزوین

بودجه پیشنهادی 93 شهرداری قزوین توسط اعضای شورای اسلامی شهر همچنان در حال چکش‌کاری است.

چکش‌کاری بودجه 93 شهرداری در شورای شهر قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، امروز ادامه بررسی بودجه سال 93 در دستور کار جلسه شورای اسلامی شهر قزوین قرار گرفت و در این جلسه به سرفصل‌های هزینه‌های جاری خدمات اداری و شهری و سایر موارد با اولویت بررسی نقاط ضعف و قوت به ویژه ملاقات‌های مردمی در مناطق پرداخته شد.

در این جلسه گفته شد که بودجه لوازم مصرفی اداری نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته که این مهم به دلیل تجهیز امکانات قسمت‌ اداری در مناطق کمتر توسعه یافته و روستاها بوده است.

همچنین در این مراسم پیشنهاد شد که ابتدا بودجه سازمان و اصلاح بودجه سازمان‌ها را قبل از اصلاح بودجه کلی بررسی شود تا تأمل بیشتری در رسیدگی بودجه سازمان‌های شهرداری قزوین رخ دهد ولی این هم با توضیح دلایل مختلف توسط اعضای شورا عملی نشد.

احد چگینی عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه عملکرد بودجه مصوب 92 در بحث اتوبوسرانی بیش از 8 میلیارد تومان بوده است، بیان کرد: این مبلغ با افزایش چهار درصدی به 9 میلیارد تومان رسیده که تحقق این مهم با توجه به افزایش قابل توجه نزخ حامل‌های انرژی در سال آینده وضعیت مطلوبی نیست.

رئیس کمیسیون املاک و توافقات شورای اسلامی شهر قزوین افزود: افزایش بودجه اتوبوسرانی باید با توجه به افزایش قیمت حامل‌های انرژی اتفاق بیفتد تا بتوان به وضعیت ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در این زمینه رسید.

این مسئول با اشاره به اینکه اتوبوسرانی شهرداری قزوین بیش از 60 درصد را به بخش خصوصی واگذار کرده و 40 درصد را در اختیار خود دارد، اظهار داشت: این نهاد باید از این آمار 30 درصد دیگر را به بخش خصوصی واگذار کند و 10 درصد را در مواقعی که نیاز است در شرایط بحرانی وارد سیستم کند، در اختیار داشته باشد.

فرج‌الله فصیح‌رامندی عضو شورای اسلامی شهر قزوین ابراز داشت: بودجه 93 باید نسبت به سال گذشته بیشتر شفاف‌سازی شود تا وضعیت کمی بودجه برای اعضای این شورا واضح و روشن شود.

وی ادامه داد: اهمیت محتوایی و ماهیتی بودجه بیشتر از کمی برای ما اهمیت دارد به عنوان مثال باید مشخص شود مبلغی که برای برنامه فرهنگی هزینه می‌شود دقیقاً در اجرای کدام برنامه‌ و با چه هدفی صورت می‌گیرد.

عباس ظاهری رئیس شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: باید بودجه برخی سازمان‌ها با توجه به اولویت‌ها مانند اتوبوسرانی، پسماند، آتش‌نشانی و فرهنگی افزایش و بودجه برخی دیگر کاهش یابد.

ظاهری بیان کرد: اگر مبلغی در برنامه فرهنگی هزینه می‌شود باید دقیقاً خروجی و نتایج آن برنامه کاملاً مشخص باشد، به عنوان مثال نتیجه برنامه‌ها در راستای نگاه بهتر شهروندان قزوینی به حفظ اموال عمومی شهری و پرداخت به موقع عوارض باشد اجرای این برنامه‌ها مطلوب است و افزایش اعتباری در این موضوع باید اتفاق بیفتد ولی اگر در راستای تحقق این اهداف نباشد باید اعتبار بودجه فرهنگی کمتر شود و این مهم ایرادی ندارد.

فاطمه اشدری عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: افراد بی‌شماری به مجموعه شورا و شهرداری مراجعه می‌کنند که کمک به آنان با توجه به شرایط تعریف شده در کد 4073 در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اعتبار این مهم در سال گذشته 25 میلیون تومان بوده و امسال این مبلغ به 32 میلیون تومان افزایش یافته است.

این مسئول اضافه کرد: این میزان افزایش با توجه به آمار رو به رشد مستمندان جامعه و به تناسب اعضای شورای اسلامی شهر قزوین کم است و باید افزایش یابد که با رأی اعضای این شورا این اعتبار به 50 میلیون تومان ارتقا یافت.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: تشکیل جلسه‌های ملاقات عمومی با مردم باید در یک روز مشخص شود تا بیشتر به مشکلات آنان رسیدگی شود.

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام قزوین در اولویت اصلی بودجه 93

فرج‌الله فصیح‌رامندی عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به روند بررسی بودجه 93 در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: باید جلوتر برویم تا بتوانیم به صورت کلی پیرامون این بودجه نظر بدهیم.

وی بیان کرد: بودجه امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و این مهم با توجه به وضعیت درآمدی و اقتصادی کشور و وضعیت درآمدی شهرداری اتفاق افتاده که به نظر می‌رسد خیلی هم غیرمنطقی نیست.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین اظهار داشت: شورا در سیاست‌های کلی بودجه به شهرداری ابلاغ کرده که با توجه به وضعیت کاهش درآمدی که اتفاق افتاده صرفه‌جویی را مورد توجه و استفاده بهینه از اعتبارات را در دستور کار خود قرار دهد و از اسراف و ریخت و پاش‌های هزینه‌ها جلوگیری کند.

این مسئول بیان کرد: همچنین شهرداری قزوین باید اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام خود را در اولویت قرار دهد و تا این پروژه‌ها را به اتمام نرسانده از شروع عملیات اجرایی پروژه جدید خودداری کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم با بررسی‌هایی که اعضای شورا در بودجه انجام می‌دهند، بتوانیم یک بودجه خوبی را تحویل شهرداری بدهیم تا‌ اقدامات مربوطه را انجام بدهد.

ارائه خدمات شهری متناسب با بودجه 93

وی بیان کرد: در بررسی بودجه ممکن است که بین اعضای شورا و شهرداری قزوین اختلافات کوچکی به وجود بیاید و تحقق این مهم طبیعی است چراکه شهرداری بر اساس ایده‌ها و اختیاراتی که دارد بودجه را به شورا تقدیم کرده و شورا هم بر اساس آن اختیارات که دارد، بررسی می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: با بررسی بودجه 93 در شورا ممکن است تغییراتی در برخی از پروژه‌ها و برخی از ردیف‌های بودجه به عمل بیاید که تحقق آن کاملاً طبیعی است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: مجموعه شورا و شهرداری نظرشان بر این است که با توجه به وضعیت مالی بودجه امکانات و خدمات مناسب‌تری را برای شهروندان قزوینی فراهم کنند تا رضایت آنان را از ارائه این خدمات افزایش دهند.

این مسئول با بیان اینکه شهر با همکاری شهروندان با مجموعه مدیریت شهری اداره می‌شود، اظهار کرد: انتظار ما از مردم این است که نسبت به ادای وظیفه خود مانند پرداخت به موقع عوارض شهرداری با هدف ارتقای درآمدهای شهری همکاری لازم را بکنند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری هم تلاش می‌کند تا چیزی را مازاد در قانون بر مردم تحمیل نکند، افزود: شهروندان قزوینی نیز باید همکاری لازم را در تغییرات اعتبارات شهرداری داشته باشند تا بتوانیم شهر را به نحو مطلوبی اداره کنیم.

توجه به نیازهای ضروری شهروندان در بودجه 93

محمدرضا صدیقی عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به روند بررسی بودجه 93 در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: مهمترین نیازمندی‌های شهر قزوین گردشگری، ساماندهی ورودی شهر قزوین و رفع مشکل ترافیک است و اعضای این شورا در تحقق این نیازمندی‌ها به نحو مطلوب تلاش می‌کند تا به نتیجه مطلوبی برسد.

رئیس کمیسیون شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین ابراز داشت: اعضای شورای اسلامی شهر قزوین تلاش می‌کنند که بودجه را به بهترین شکل با توجه به نیازمندی‌ها و موضوع‌های مختلف خدماتی و هزینه‌های جاری و عمرانی که وجود دارد، تدوین کند.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از مواردی که اعضای شورا در تدوین بودجه 93 توجه بیشتری دارند موضوع بهتر و بهینه هزینه کردن اعتبارات و بودجه است، بیان کرد: این شورا در برخی موارد بودجه دقت و بحث بیشتری می‌کند تا بتواند بودجه را به شکل خوبی مصوب و اجرا کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه ارتباط خوبی بین شورا و شهرداری برقرار است، بیان کرد: لایحه‌ای که شهرداری تقدیم شورا کرده نیاز به چکش کاری مختلفی دارد تا بتوان با رفع برخی مشکلات خدمات خوبی را به شهروندان ارائه داد.

ارائه خدمات مطلوب به شهروندان قزوینی در بودجه 93

فاطمه اشدری عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به روند بررسی بودجه 93 در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: هر ساله در همین ایام شهرداری قزوین بودجه پیشنهادی 93 را به شورای اسلامی تقدیم می‌کند تا بررسی‌های لازم آن در این شورا توسط اعضا صورت بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: بودجه امسال نسبت به سال گذشته 12 درصد کاهش یافته است که این عدد برای شورا، شهرداری و مردم مطلوبیت لازم را ندارد.

وی ابراز داشت: با در نظر گرفتن وضعیت درآمدی مردم و وضعیت ساخت و سازهای شهری که در زمان فعلی دچار رکودهای خاص خود شده است و اگر بخواهیم بودجه قابل توجهی را پیش‌بینی کنیم یقیناً باید رونقی در صنعت ساختمانی اتفاق بیفتد.

این مسئول اظهار داشت: با این عددی که در بودجه پیش‌بینی شده ما انتظار داریم در سال 93 درآمدی که محقق می‌شود از این بودجه پیشنهادی رشد بیشتری بیابد.

اشدری ابراز کرد: برج‌های مسکونی و تجاری از قبل ساخته شده شهرداری و فضاهایی که در بخش مشارکت سرمایه‌گذاری شده به حد و حدودی رسیده که آماده پیش فروش باشد که تحقق این مهم خود به خود رقم قابل توجهی به درآمدهای شهرداری اضافه می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه عوارض شهرداری جزو درآمدهای پایدار و مستمر شهرداری قزوین محسوب می‌شود، بیان کرد: در این موضوع بسیج اصناف ورود خوبی داشته و به نظر می‌رسد با همکاری و مشارکت خوب اصناف و اتحادیه‌ها در سال آینده درآمد مستمر و پایدار این نهاد رشد مناسبی پیدا کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: شهرداری قزوین باید به فکر درآمدهای پایدار و مستمر خودش باشد و شورا هم در تحقق این اهداف باید به شهرداری همراهی و همکاری کند تا موجب افزایش درآمد این نهاد شود.

اشدری با بیان اینکه شهرداری بر اساس درآمدهای کسب شده هزینه‌های خود را انجام می‌دهد، اظهار کرد: اگر ما بخواهیم در این مورد شاهد اتفاقات مطلوب باشیم و گام‌های بزرگ‌تری در 93 برداریم یقیناً باید به ایجاد درآمد پایدار در این نهاد بیشتر توجه کنیم.

این مسئول ادامه داد: با افزایش درآمدهای پایدار شهرداری می‌توان از این نهاد انتظار داشت تا پروژه‌های اساسی، حیاتی و مهمی که برای شهروندان ضرورت دارد در سال 93 انجام دهد.

توجه به مناطق کمتر توسعه یافته در بودجه 93

وی با بیان اینکه باید مسئولان به مردم مناطق کمتر توسعه یافته توجه بیشتری داشته باشند، ابراز داشت: باید تکمیل پروژه‌های ناقص و شروع پروژه‌های با اولویت‌دار و اجرای برنامه‌های مهم در مناطق کمتر توسعه یافته با هدف ارائه خدمات مناسب به شهروندان در دستور کار مجموعه مدیریت شهری باشد که تحقق این مهم نیاز به تعامل دیگر دستگاه‌های اجرایی است تا نیازهای این مناطق و همچنین همه شهروندان را برآورده کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: در مناطق کمتر توسعه یافته و بافت تاریخی و فرسوده به نظر می‌آید که در راستای عمران و آبادی این مناطق و ارتقای فعالیت عمرانی و ایجاد فضای سبز گام‌های بلند برداریم و اگر شهرداری بتواند در موقعیت زیربنایی و روبنایی ضرورت که ایجاد‌ آن هست در حد نیاز مردم اقدام کند در این موقع می‌توان گفت که شهرداری به نیازهای نسل امروز و فردا توجه داشته است.

وی با بیان اینکه تفریح یکی از موضوع‌های زنده شهری است، ابراز داشت: شهرداری همه حرکت‌ها و قدم‌هایی که برمی‌دارد بستگی به این دارد که چقدر از طرف مردم از نظر مالی و معنوی مشارکت شده باشد یقیناً این مردم در این موقعیت خاص با شهرداری همکاری می‌کنند.

اشدری خاطرنشان کرد: شهرداری به خاصه‌ها و برنامه‌های مردمی که از این نهاد انتظار دارند و شورای اسلامی شهر قزوین هم باید در تصویب بودجه این برنامه‌ها توجه بیشتری کند تا نیازهای شهروندان برآورده شود.

تحول اعتبار پروژه‌های عمرانی در بودجه 93

وی ابراز داشت: بخش بیشتری از بودجه را پروژه‌های عمرانی به خود اختصاص داده است و من فکر می‌کنم پروژه‌های عمرانی دستخوش تغییر و تحول بیشتری نسبت به برنامه‌های جاری داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: چراکه برنامه‌های جاری ناخودآگاه باید اتفاق بیافتد مانند حقوق پرسنل با توجه به درصدی که دولت افزایش می‌دهد باید ارتقا یابد و همچنین شهرداری موظف است بر اساس آن شرایط افزایش‌ها با توجه به تورمی که ممکن است در سال 93 همانند سال‌های گذشته تا حدی مردم را درگیر می‌کند عددهایی را تغییر و تحول بدهد.

این مسئول گفت: مطمئن هستم اعضای شورای اسلامی قزوین در پروژه‌های عمرانی یک بحث جدی داشته باشند و به این راحتی از این موضوع نگذرند و احتمال می‌دهم حرف‌هایی در حوزه عمرانی بیان کنند که منجر به کاهش اعتبار این حوزه شود.

اشدری ادامه داد: چون انتظار داریم سال آینده با توجه به درآمد شهرداری درصدی که برای پروژه عمرانی دیده شده است ابتدا باید اولویت‌هایی که مردم دارند بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

عدم شروع عملیات اجرایی پروژه جدید در بودجه 93

اشدری با اشاره به اینکه ما قصد نداریم پروژه جدیدی را شروع کنیم و نتوانیم آن پروژه را در موعد مقرر به اتمام برسانیم، یادآور شد: شروع چنین پروژه‌ای که با کمبود بودجه‌ای مواجه‌ایم دچار راکد می‌کند و شهروندان را به زحمت می‌اندازد به همین دلیل از انجام آن خودداری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما از شهرداری می‌خواهیم که دست به شروع پروژه جدید نزند و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام خود را در اولویت قرار دهد، اظهار داشت: مردم منتظر افتتاح این پروژه‌های نیمه‌تمام هستند که برای شهرداری هم درآمدزا است و شورا نیز اصرار دارد که این پروژه‌ها به اتمام برسد.

اشدری خاطرنشان کرد: شهرداری از طریق اوراق مشارکت وام‌های بزرگی را از مردم دریافت کرده و از طریق بانک‌ها، اوراق مشارکت در اختیار مردم گذاشته است این‌ها بحث‌هایی هستند که هر لحظه ممکن است فشار جدی مالی را به وجود آورد که باید مراقب این وضعیت باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: به هر حال هر اتفاقی که می‌افتد باید مورد توجه و خاصه مردم باشد و همچنین شهرداری هم نباید به سختی بیافتد به طوری که سختی خود را بر مردم و پرسنل نهاد خودش تحمیل کند و امیدواریم آنچه اتفاق می‌افتد مورد رضای خداوند و مردم واقع شود.

===============

گزارش از زهرا محبی

===============

انتهای پیام/77009/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول