اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

دغدغه‌های اعضای شورای شهر قزوین در تصویب بودجه 93

اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در صحن علنی شورا به بیان دغدغه‌ها و برطرف کردن مشکلات شهری در چگونگی تنظیم و تصویب بودجه سال 93 پرداختند.

دغدغه‌های اعضای شورای شهر قزوین در تصویب بودجه 93

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، امروز شهردار قزوین بودجه پیشنهادی سال 93 را در تالار مردمی شورای اسلامی شهر قزوین به رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین تقدیم کرد.

علی‌صادقی نیارکی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در این مراسم بیان کرد: شرایط اقتصادی شهر اقتضا می‌کند که بودجه پیشنهادی انقراضی باشد و این کار درست است تا بتوانیم به شکل مطلوب‌تری امور را اداره کنیم.

این مسئول با بیان اینکه توجه به مناطق کمتر توسعه‌یافته باید یکی از سیاست‌های کلی مجموعه مدیریت شهری باشد، ابراز داشت: شرایط سخت اقتصادی ما را نباید از تحقق این مطلب دور نکند تا حقوق شهروندی به نسبت مساوی به مردم ارائه شود.

فرج‌الله فصیحی رامندی رئیس کمیسیون خدمات شهری با اشاره به اینکه باید به مناطق کمتر توسعه‌یافته توجه ویژه‌ای کرد، بیان کرد: ما باید به جای به کار بردن کلمه صرفه‌جویی از مدیریت بهینه هزینه‌ها به کار ببریم که این موضوع باید در تصویب بودجه پیشنهادی 93 در شورا مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: توجه به مسئله فرهنگی، معنوی و مذهبی یکی دیگر از موضوع‌های مهم است که باید در بودجه پیشنهادی 93 در نظر گرفته شود.

این مسئول با بیان اینکه بیشتر پیشرفت‌ها با مدیریت جهادی عملیاتی شده است، بیان کرد: برای تسریع کارهای بزرگ باید روحیه جهادی داشت و به صورت بسیجی و جبهه‌ای اقدامات مهم را انجام داد.

وی با اشاره به اینکه باید برای پروژه‌ها پیوست فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار داد، ابراز داشت: امیدواریم در پروژه‌های 93 به این موضوع نگاه ویژه شود تا با همفکری یکدیگر پیشرفت مؤثر در شهر رخ دهد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری یادآور شد: همه اعضای شورای اسلامی شهر قزوین آمادگی دارد در راستای پیشرفت و توسعه شهری و اجرای پروژه‌ها با مدیران شهرداری قزوین همکاری کند.

احد چگینی رئیس کمیسیون املاک و توافقات با بیان اینکه برخی روستاها تازه به شهر قزوین اضافه شده‌اند، بیان کرد: این روستاها از زیر ساخت‌های کافی برخوردار نیستند و این موضوع ضرورت توجه ما را به تکمیل زیرساخت‌های روستاهای فوق بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به کاهش 47 درصدی بهبود عبورومرور در بودجه پیشنهادی 93 گفت: این مهم رغبت مردم را در استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی کمتر می‌کند که باید برای این موضوع توجه بیشتری به این مهم در این بودجه کرد تا مردم به سمت استفاده از وسیله یاد شده ارتقا یابد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از موضوع‌های جدی است که در چند سال‌ آینده شهر قزوین را دچار آن می‌کند،‌ بیان کرد: برای رفع این مشکل باید باغ‌های سنتی و فضای سبز این شهر بیشتر احیا شود.

رئیس کمیسیون املاک و توافقات با اشاره به اینکه باید به موضوع فرهنگی و دانش لازم برای ترویج فرهنگ شهرنشینی شهروندی توجه ویژه‌ای کرد، ابراز داشت: باید منابع درآمدی خاصی را برای این موضوع در نظر گرفت.

حسین غیاثوند رئیس کمیسیون شهرسازی یادآور شد: حرکت به سمت عملیاتی نوشتن بودجه و ثبت وقایع مالی عملیات حسابداری تعهدی بودجه 93 گام ارزشمندی در شفاف‌سازی پروژه‌ها است.

این مسئول با بیان اینکه برخی کدها در بودجه باز است و هیچ وقت بودجه‌ای به آن تخصیص نیافته است، ابراز داشت: باید این کدهای باز ساماندهی شوند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه شهر قزوین زلزله‌پذیر و بافت‌های فرسوده دارد، بیان کرد: باید در این موضوع تأمل بیشتری کرد و برای آن ردیف در نظر گرفت.

محمدرضا صدیقی رئیس کمیسیون شورایاری با بیان اینکه قزوین شهر چهار انبیاء است، بیان کرد: این شهر باید در موضوع گردشگری مذهبی و زیارتی به ویژه با اجرای طرح جامع امامزاده حسین (ع) توسعه یابد.

وی به معماری ایرانی و اسلامی اشاره کرد و گفت: توجه دقیق به این موضوع باید در نقاط مختلف این شهر در نظر گرفته شود به طوری که معماری پیاده‌روها، پنجره‌ها، درهای ورودی و سر درب خانه بر اساس این معماری احداث و از نفوذ معماری روم و ایتالیایی جلوگیری شود.

این مسئول با بیان اینکه باید به گردشگری در شهر قزوین توجه ویژه کرد، خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم باید با اقدامات زیربنایی تحولی در امر گردشگری در این شهر ایجاد کنیم که این موضوع باید در بودجه 93 توجه ویژه کرد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه قزوین شهر مذهبی و اسلامی است، بیان کرد: هر مسافری در بدو ورود به این شهر باید این مطلب را لمس کند که ساماندهی ورودی‌های شهر می‌تواند کمک بسزایی در تحقق این مهم کند.

حسین صلح‌جو رئیس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه هجمه فرهنگی دشمن هر روز ارتقا می‌یابد و فعالیت وهابیون و تکفیری‌ها در مبارزه با فرهنگ شیعه افزایش می‌یابد، ابراز داشت: به نظرم کاهش بودجه فرهنگی در سال 93 اقدام مطلوبی نباشد و باید در راستای تقویت فرهنگ این بودجه افزایش یابد.

حکمت‌الله داوودی رئیس کمیسیون ترافیک بیان کرد: توسعه اتوبوس‌های درون شهری باید در بودجه 93 توجه ویژه‌ای شود چراکه تحقق این مهم عبورومرور شهری را بهبود می‌دهد.

شهردار قزوین در ادامه مراسم با بیان اینکه بودجه پیشنهادی سال 93 به مبلغ 368 میلیارد تومان به شورای اسلامی شهر قزوین تقدیم شده است، بیان کرد: این بودجه نسبت به اصلاح بودجه سال گذشته 12.5 درصد کاهش یافته است.

مسعود نصرتی افزود: هزینه‌های جاری بودجه پیشنهادی سال 93 نسبت به اصلاح بودجه سال گذشته سه درصد افزایش و هزینه‌‌های عمرانی آن 17 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بودجه پیشنهادی سال 93 شهرداری قزوین بدون در نظر گرفتن سازمان‌های آن 323 میلیارد تومان است، ابراز داشت: این بودجه نسبت به اصلاح بودجه 92 بیش از 13 درصد کاهش یافته است.

شهردار قزوین ادامه داد: هزینه‌های جاری بودجه یاد شده نسبت به اصلاح بودجه سال گذشته دو درصد افزایش و هزینه‌های عمرانی آن بیش از 17 درصد کاهش یافته است.

نصرتی با بیان اینکه بودجه پیشنهادی 93 بر اساس بودجه‌ریزی عملیاتی، ثبت وقایع مالی عملیات حسابداری تعهدی تعدیل شده و ثبت درآمدهای غیرنقدی تدوین شده است، بیان کرد: تحقق این مهم در راستای شفاف‌سازی بیشتر حساب‌های مالی و دارائی‌های شهرداری و نیز واقعی‌تر نشان دادن میزان درآمدها و هزینه‌های پروژه‌ها بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و حذف هزینه‌های غیرضروری از اولویت‌های اصلی در تدوین بودجه پیشنهادی سال 93 بوده است، اذعان داشت: رویکرد شهرداری قزوین در تدوین این بودجه خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان با حداقل هزینه و صرفه‌جویی منطقی بوده است.

شهردار قزوین به تغییرات بودجه پیشنهادی 93 نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این بودجه هزینه‌های پرسنلی با افزایش حدود 13 درصدی برای همه کارکنان اعم از کارمندان رسمی، استخدام موقت و پیمانی و کارگران اعم از رسمی و مدت معین و شرکتی در نظر گرفته شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: هزینه‌های جاری در سال 93 نسبت به اصلاح بودجه سال 92 با در نظر گرفتن صرفه و صلاح شهر و شهرداری و با رعایت صرفه‌جویی منطقی به میزان سه درصد افزایش یافته است.

نصرتی اظهار کرد: برای نخستین بار در راستای ترویج فرهنگ مقاومت هزینه‌های مربوط به حوزه بسیج در کد مجزا پیش‌بینی شده است تا مسئولان مربوطه بتوانند برنامه‌ریزی مناسب برای هزینه‌ کرد آن داشته باشند.

وی شفاف‌سازی در خصوص منبع تأمین مالی پروژه‌ها را از شاخصه‌های بارز بودجه سال 93 عنوان و بیان کرد: پیش‌بینی میزان تأمین مالی تعدادی از پروژه‌ها از محل درآمدهای غیرنقدی، مشخص کردن شیوه پرداخت هزینه‌ها و منوط کردن هزینه کرد در پروژه‌ها به جذب منابع خاص، موجب حرکت‌بخشی در پروژه‌ها، درآمدزایی و نشان دادن میزان واقعی درآمدها و هزینه‌ها شده است.

این مسئول یادآور شد: اولویت‌بخشی به پروژه‌های نیمه‌تمام و حذف پروژه‌های با درجه اهمیت کمتر به دلیل محدودیت منابع مالی و درآمدی و مذاکره با 9 شرکت ساختمانی و چند بانک در راستای تأمین مالی تعدادی از پروژه‌های عمرانی جدید به شیوه نقدی و غیرنقدی از مهم‌ترین دلایل کاهش بیش از 17 درصدی هزینه‌های عمرانی بودجه پیشنهادی 93 بوده است.

وی بیان کرد: اولویت و توجه اصلی شهرداری باید اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام باشد چراکه تأخیر در این موضوع موجب افزایش هزینه‌های شهرداری قزوین است و این مهم به ضرر این نهاد است.

نصرتی خاطرنشان کرد: توزیع بودجه سال 93 همانند سال‌های گذشته بر اساس سیاست‌هایی که ابلاغ شده بود در سه منطقه عادلانه در نظر گرفته شده تا نیازها کنترل و رصد شود و در مناطق کمتر توسعه یافته بیشتر رسیدگی شود.

شهردار قزوین گفت: موضوع دفع بهداشتی زباله هزینه‌هایی که حداقل نیاز دارد باید تکمیل کرد و در سال 93 مشکلی در این موضوع وجود ندارد و همچنین بهبود عبور و مرور در دستور کار امسال شهرداری قزوین است.

وی یادآور شد: برنامه توسعه شهری در بودجه پیشنهادی 93 نسبت به اصلاح بودجه سال گذشته 34 میلیارد تومان با 24 درصد کاهش، هدایت دفع آب‌های سطحی داخل شهری 32 میلیارد تومان با 33 درصد افزایش، بهبود عبورومرور 57 میلیارد تومان با 47 درصد کاهش، ایجاد تأسیسات حفاظتی شهری 17 درصد کاهش بهبود عبور شهری 64 درصد افزایش، امکانات ورزشی و توریستی 11 درصد کاهش، سایر تأسیسات شهری پنج درصد افزایش، تأسیسات درآمدزا 10 درصد کاهش و هزینه‌های پیش‌بینی نشده 23 درصد کاهش داشته است که در مجموع هزینه‌های عمرانی 17 درصد کاهش داشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه بودجه سال 93 بر اساس سیاست‌های کلان کشور، حوزه پولی و مالی و ابلاغ‌های اعلام شده توسط شورای شهر تنظیم شده است، ابراز داشت: همچنین در تنظیم بودجه سال 93 به وضعیت عمومی شهر قزوین و آینده‌نگری در خصوص وضعیت ساخت و سازها توجه شده است.

شهردار قزوین بیان کرد: تنظیم بودجه سال آینده کار بسیار سخت با ریسک بالا است حتی در  بودجه کشور تصمیم گرفته شده است که 80 درصد بودجه برای پروژه‌های که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، مصرف شود.

وی ادامه داد: در بودجه کشور سیاست دولت این است که اگر وضعیت اقتصاد کشور تغییر کرد با متمم بودجه، بودجه اصلاح شود که ما هم این سیاست را در نظر گرفتیم.

نصرتی عنوان کرد: بودجه‌ای که تقدیم شورا شده بر اساس درآمد و هزینه قابل تحقق است و برای اجرای 9 پروژه کلان با سرمایه‌گذار وارد مذاکره شده‌ایم که اگر موفق به نتیجه مذاکره شویم این پروژه‌ها به صورت متمم بودجه در بودجه 93 اصلاح می‌شود.

شهردار قزوین یادآور شد: در سال 93 پروژه شاخص جدید در نظر گرفته نشده است و در صورت ورود سرمایه‌گذار این مهم اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/77009/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول