جواد شعرباف امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پروژه قطار شهری اصفهان از 1380 آغاز شده است، اظهار کرد: در حال حاضر 12 سال از آغاز عملیات اجرایی این پروژه میگذرد و بنده در سال 1380 به عنوان نخستین مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان بودهام.
وی به تعداد ایستگاههای قطار شهری اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: متروی اصفهان 20 ایستگاه دارد که در حال حاضر عملیات اجرایی 10 ایستگاه خط یک متروی اصفهان پایان یافته و بخش مهم عملیات اجرایی ایستگاههای متروی اصفهان انجام شده است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با تاکید بر اینکه سازههای هشت ایستگاه دیگر این پروژه در جنوب اصفهان نیز انجام شده، اما معماری داخلی و نازککاری این ایستگاهها هنوز انجام نشده است، تصریح کرد: ایستگاههای امام حسین (ع) و انقلاب نیز به عنوان دو ایستگاه دیگر پروژه قطار شهری اصفهان هستند.
وی با بیان اینکه هنوز عملیات اجرایی این دو ایستگاه به عنوان ایستگاههای مهم پروژه قطار شهری اصفهان آغاز نشده است، اضافه کرد: درصدد اخذ مجوزهای مربوط به راهاندازی این ایستگاهها از میراث فرهنگی هستیم و امیدواریم که با همکاری میراث فرهنگی عملیات اجرایی این دو ایستگاه هر چه سریعتر آغاز شود.
شعرباف با اشاره به اعتبارات مورد نیاز برای راهاندازی این پروژه تاکید کرد: مشکلات اعتباری یکی از مهمترین دلایل عدم راهاندازی خط یک متروی اصفهان محسوب میشود و تکمیل خط یک متروی اصفهان 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در حال حاضر 50 درصد از این اعتبارات تأمین شده است.
وی به میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر پروژه قطار شهری اصفهان 62 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با تاکید بر اینکه یک رام قطار شهری اصفهان وارد گمرک شهید رجایی بندرعباس شده، اما هنوز ترخیص نشده است، گفت: البته رامهای قطار شهری تبریز و شیراز نیز از حدود دو ماه گذشته تاکنون وارد گمرک شهید رجایی بندرعباس شده، اما هنوز ترخیص نشده است.
انتهای پیام/63004/س30/پ3003