اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اصفهان خبر داد

اختصاص 325 میلیارد تومان بودجه برای متروی اصفهان در سال 93

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: 325 میلیارد تومان بودجه برای متروی اصفهان در سال 93 پیش‌بینی شده است.

اختصاص 325 میلیارد تومان بودجه برای متروی اصفهان در سال 93

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج‌رسولیها در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به بودجه شهرداری اصفهان در خصوص مترو اشاره کرد و  گفت: 325 میلیارد تومان بودجه برای متروی اصفهان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه 150 میلیارد تومان نیز از اوراق مشارکت و 150 میلیارد تومان از صندوق توسعه ارزی برای متروی اصفهان در نظر گرفته شده است، افزود: باید در بودجه 93، موضوع رفع آلودگی صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه خرید   واگن‌های خط دوم مترو باید هر چه سریع‌تر انجام می‌شود، تصریح کرد: خرید واگن خط دوم در مناقصه برنده شده است و لازم است که 135 واگن برای خط دوم و تکمیل خط یک خریداری شود.

وی در ادامه به افزایش فضای سبز اشاره کرد و گفت: باید سرانه فضای سبز شهر اصفهان به پنج متر افزایش پیدا کند.

حاج‌رسولیها به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اشاره کرد و افزود: تحقق حماسه اقتصادی را هم مردم و هم مجلس و دولت باید مد نظر قرار دهند.

وی یکی از ویژگی‌های دوران دفاع مقدس را صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی‌ شهر و تحول در ساختار و منطقی‌سازی سازمان‌ها و ارگان‌ها دانست و بیان کرد: نمایندگان مجلس باید تدبیر این نظام 14 ساله را جامه عمل بپوشانند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان به هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: در هدفمندی یارانه‌ها مرحله نخست سهم حمل ‌و نقل به درستی منظور نشده بود اما انتظار می‌رود در مرحله دوم 15 درصد به سهم حمل‌ و نقل منظور شود.

وی با بیان اینکه صرفه‌جویی بنزین نیز در بحث هدفمندی منظور نشده بود، افزود: توجه به حمل‌ونقل عمومی به خصوص اتوبوس و تاکسی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حاج‌رسولیها در بخش پایانی صحبت‌های خود به بیمه‌های ساختمانی اشاره و تصریح کرد: بیمه‌های ساختمانی معضل بزرگی ایجاد کرده است و این در حالی است که امام جمعه اصفهان نیز به این قضیه پرداختند.

وی با بیان اینکه قرار شد دولت این قضیه را اصلاح کند و رقمی را به صورت متمرکز به بیمه‌های ساختمانی اختصاص دهد، گفت: این در حالی است که یکی از نماینده‌های دولت تدبیر و امید با این قضیه مخالفت شدید کرد و در مجلس رای قابل قبول نیاورد.

انتهای پیام/63004/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول