اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

درمان‌های دارویی ماهواره پایه علمی ندارد

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: درمان‌های دارویی که از طریق ماهواره برای برخی بیماری مردان پخش می‌شود پایه علمی ندارد و باعث بروز مشکلات برای مردان می‌شود.

درمان‌های دارویی ماهواره پایه علمی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، میثم جمشیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه نخستین بار در سال 85 انجمن ارولوژی به وزارت بهداشت پیشنهاد کرد که یک روز در سال به نام روز ملی سلامت مردان در کشور اختصاص یابد، اظهار داشت: در سال‌های قبل پنجشنبه هفته اول اسفند به نام روز ملی سلامت مردان در کشور نامگذاری شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع سلامت مردان این برنامه تغییر کرد و در کشور هفته سلامت مردان در برنامه‌های وزارت بهداشت گنجانده شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: 50 درصد مردان با توجه به درگیری شغلی که دارند از سلامت جسمی خود غافل هستند و بسیاری از بیماری‌های مردان خیلی دیر کشف می‌شود و همین امر باعث می‌شود که درمان موفقیت‌آمیز انجام نشود.

جمشیدی از بیماری پروستات به عنوان بیماری مختص مردان عنوان کرد و گفت: این بیماری در مردان بسیار دیر کشف می‌شود.

وی بیان داشت: سرطان پروستات از بیماری است که مردان در زمانی که این بیماری عود می‌کند به پزشک مراجعه می‌کنند و مراجعه دیر هنگام برای درمان این بیماری خیلی در درمان تاثیر چندانی ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: پروستات بعد از پیدایش حدود چند سالی است که علامت ندارد و بعد از علامت اقدام چندان تاثیرگذاری برای بیمار نمی‌توان انجام داد.

وی اضافه کرد: بهترین زمان برای تشخیص یا پیشگیری بیماری پروستات در مردان سن 45 سال است که تنها با یک آزمایش ساده که در حال حاضر هزینه آن 5 هزار تومان امکان تشخیص این بیماری وجود دارد.

جمشیدی خاطرنشان کرد: درمان پروستات در زمان اولیه بسیار ساده و امکان‌پذیر است.

وی اضافه کرد: تشخیص زود هنگام سرطان پروستات باعث درمان کامل این بیماری می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از این بیماری و دیگر بیماری‌های مربوط به مردان و کل افراد جامعه رسانه‌ها نقش اثرگذاری دارند.

وی بیان داشت: برای حساس کردن افکار عمومی مصداق‌هایی که در جامعه وجود دارند به مردم معرفی کنیم.

این مسئول با اعلام اینکه در سال جاری برنامه خاصی برای روز سلامت مردان در استان مازندران تعریف نشد، خاطرنشان کرد: در صورت آماده بودن بستر در سال آینده از دو ماه قبل اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

جمشیدی گفت: مراکز مشاور رایگان در نظر می‌گیرم و به مصداق‌ها و مشکلات را به صورت مکتوب در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

این پزشک ارولوژی در ادامه به دیگر بیماری شایع مردان در مازندران اشاره کرد و گفت: بیماری ناتوانی جنسی از دیگر بیماری شایع در مردان است که مردم برای درمان به سمت داروهای غیرمجازی که از طریق ماهواره پخش می‌شود روی می‌آورند.

وی در پایان تاکید کرد: درمانی‌های دارویی که از طریق ماهواره و یا برخی سایت‌های اینترنتی پخش می‌شود پایه علمی ندارد و در برخی مواقع نیز باعث بروز مشکلاتی برای درمان پذیران می‌شود.

انتهای پیام/86004/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول