اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

فعالیت‌ خبرنگاران در دیواندره افزایش یافته است

افزایش آگاهی و اطلاع‌رسانی و انتقاد از ضعف عملکردها مسئولان از وظایف خبرنگاران است که این موضوع در شهرستان دیواندره به یک واقعیت تبدیل شده است.

فعالیت‌ خبرنگاران در دیواندره افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از دیواندره، بدون شک یکی از عوامل پیشرفت و توسعه یافتگی هر منطقه‌ای به حضور موثر و فعالیت‌های خبرنگاران آن بستگی دارد، جامعه بدون خبرنگار اجتماع بدون روح و کالبدی است که نشاط و پویایی ندارد.

خبرنگاران یا همان ژورنالیست‌ها سربازان عرصه اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی هستند که جامعه را با حقایق و واقعیت‌های موجود آشنا می‌کنند، انعکاس و بازتاب حقایق و واقعیت‌ها در جامعه مرهون تلاش‌های بی‌وقفه اصحاب رسانه است.

حمایت و پشتیبانی از خبرنگاران در راستای ارتقای جایگاه آنان و تعامل همه قشرهای مختلف از قبیل ارگان‌ها، دستگاه‌ها و نهادها برای بازتاب حقایق به مردم و مخاطبان، وظیفه‌ایست که باید همواره مدنظر قرار گیرد.

حضور اصحاب رسانه در عرصه‌های مختلف خبررسانی و انعکاس صحیح و به موقع اخبار و اطلاعات گوناگون به ویژه مدیریت شهری نقش بسزایی در سطح آگاهی و رشد فرهنگ عمومی و تخصصی جامعه ایفا خواهد کرد.

اگر به سالیان پیشین برگردیم کلماتی همچون رسانه و خبرنگار در بین مردم عامه شهر دیواندره تقریباً ناشناخته بود افرادی بودن که قدم به این عرصه نهادند اما هرکدام به علل نامشابه از رسانه و خبرنگاری دوری جستند.

در این شهرستان این نیاز احساس می‌شد که نظم خاصی به جامعه خبرنگاری آن داده شود که با حضور فرماندار در دیواندره و توجه ویژه وی به فعالین عرصه خبرنگاری که قریب به اتفاق اکثریت جوانان هستند، جان تازه‌ای به فعالین این عرصه داد.

این نگاه فرهنگی به اصحاب رسانه شهر با حضور معاون فرمانداری که خود از فعالین فرهنگی و از خانواده‌ای فرهنگی هستند تقویت یافت و با حمایت و پشتیبانی فکری وی، عرصه خبرنگاری در دیواندره توسعه یافت و بعد از حضور این افراد فرهنگی در شهرستان در حال حاضر سه سایت خبری فعال، روزنامه‌نگار و خبرنگار، عکاس و تصویربردار خبری در حال فعالیت هستند به طوری که شهر دیواندره در حال حاضر در زمینه پوشش اخبار و بحث رسانه در استان پیشرفت کرده است.

در این دوران همه دوست دارند در تمام زمینه‌ها  مورد تعریف و تمجید قرار گیرند تا به هر طریقی خود را به رخ رقبا بکشند و خودی را به بالادستانشان نشان دهند که این خصلت در اکثریت انسان‌ها وجود دارد اما بعضی وقت‌ها باید این افکار و تفکر را از خود دور کرد چون پیشرفت و ترقی بدون اصلاح کمی‌های موجود امکان‌پذیر نخواهد بود.

خبرنگاران نقش مهم و تعیین‌‌کننده‌‌ای به عنوان رابط بین مسئولان، سازمان‌ها و مردم در اطلاع‌رسانی صحیح و ایجاد محیط امن خبری، ایفا می‌کنند. خبرنگاران با کسی خرده و دشمنی ندارند اگر هم انتقادی از شخصی می‌کنند تنها هدف پیشرفت و ترقی طرف مقابل است و اگر این انتقادها وجود نداشته باشد قطعاً و یقیناً هیچ تغییری مشاهده نمی‌شود و همه مردم خود را کامل خواهند خواند.

انتهای پیام/79005/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول