اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از یک افتتاح در مریوان

از دعوت استاندار همسایه تا بی‌احترامی به خبرنگاران

مراسم افتتاح سالن مسافربری پایانه مرزی باشماق مریوان با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

از دعوت استاندار همسایه تا بی‌احترامی به خبرنگاران

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ظهر امروز سالن مسافربری پایانه مرزی باشماق مریوان در میان هیاهوی رسانه‌ای داخلی و اقلیم کردستان عراق افتتاح شد.

در این مراسم که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و استانداران و خیل عظیمی از مسئولان استانی کردستان و استان سلیمانیه عراق برگزار شد، بیشتر شاهد سخنرانی و نمایش تبلیغاتی دوطرف بودیم.

بی‌نظمی و عدم برنامه‌ریزی مناسب در اجرای این مراسم در کنار ناهماهنگی‌های به وجود آمده نه تنها میهمانان آن طرف مرز را مات و مبهوت کرده بود؛ بلکه کار به جایی رسید که خبرنگاران داخلی نیز با بی‌احترامی مسئولان اداره‌کل پایانه‌های حمل و نقل استان کردستان به عنوان متولی این برنامه مواجه شدند و هم‌اکنون که ساعاتی از عصر هم می‌گذرد شاهد آواره شدن خبرنگاران داخلی در مرز باشماق هستیم.

اما در میان این همه ناهماهنگی و بی‌نظمی حرکت فرهنگی و مهم بهروز محمدصالح، استاندار سلیمانیه عراق جای بسی تأمل و تفکر برای مسئولان کردستانی دارد که امید است در حرکات و سکنات خویش آن را مدنظر قرار دهند.

استاندار سلیمانیه برای همدردی با خبرنگاران ایرانی و عراقی که جایی برای نشستن داشتند، در کنار آنان ایستاده به نطق پرداخت و در سخنانی از همه خبرنگاران جمهوری اسلامی ایران به ویژه استان کردستان خواست که از این استان بازدید کنند.

محمدصالح تصریح کرد: تبادل فرهنگی، تجاری و اقتصادی بدون حضور و نقش‌آفرینی خبرنگاران میسر نبوده و با تمام توان برای گسترش روابط فرهنگی و اجتماعی با کشور دوست و برادر ایران تلاش خواهیم کرد.

حال مطلبی برای انتقاد از مسئولان کردستانی به ویژه مسئولان اداره کل پایانه‌ها باقی نمانده و انتظار می‌رود این آقایان که برنامه نامنظم خویش را به پایان رسانه‌اند و پروژه‌ای چندین ساله را که اعتبارات بسیاری برای آن صرف شده است را با تأملی بیشتر بنگرند و بدانند که بی‌احترامی به اصحاب رسانه که حتی مسئولان خارجی هم به  تأثیرگذاری آن‌ها ایمان راسخ دارند نمی‌تواند دردی را از ناتوانی و بی‌نظمی آنان دوا کند.

انتهای پیام/79006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول