اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه محقق می‌شود

جشن پایان بی‌سوادی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشن پایان بی‌سوادی در کهگیلویه و بویراحمد تا پایان برنامه پنجم توسعه برگزار می‌شود.

جشن پایان بی‌سوادی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدمسعود ارجمند در جمع کارکنان آموزش و پرورش باشت اظهار داشت: با توجه به این‌که سواد یکی از شاخص‌های مهم توسعه یک کشور شناخته می‌شود و با توجه به برنامه پنجم توسعه تا پایان این طرح و به همت همگانی مردم و همکاران در حوزه آموزش و پرورش جشن اتمام بی‌سوادی در استان برگزار خواهد شد.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ریشه کنی بیسوادی یکی از مهم‌ترین اهداف آموزش و پرورش است و این نکته یکی از مواردی است که مورد تاکید مقام‌ معظم رهبری نیز بوده بنابراین توجه به سواد‌آموزی افراد در جامعه امروز یک وظیفه است.

وی با بیان اینکه طرح ریشه کردن بیسوادی در کشور و در استان کهگیلویه و بویراحمد دارای پیشرفت بسیار خوبی بوده و همواره با نگاهی ویژه از سوی مسئولان مربوطه به این موضوع پیش رفته است، تصریح کرد: هم اکنون نرخ باسوادی در سن فعال که از 10 سال تا 40 سال است در استان کهگیلویه و بویراحمد 91 درصد است و این در حالی است که همین نرخ در کشور 90 درصد است.

ارجمند با تأکید بر اینکه اداره‌کل آموزش و پرورش و ادارات در شهرستان‌ها جهت شناسایی درصد باقی مانده که بی‌سواد هستند اقدامات لازم را انجام داد و در حد امکان در راستای باسوادی این افراد عمل خواهد کرد.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از اقدامات شایسته‌ای که می‌توان در جلوگیری از رشد بی‌سوادی و ریشه‌کن کردن بی‌سوادی انجام داد، شناسایی دانش‌آموزان محروم و بی‌بضاعت جهت رسیدگی و رفع نیازهای آنها برای ادامه تحصیل است که مانع از ترک تحصیل برخی از افرادی که به دلیل مشکلات مالی مجبور به ترک تحصیل می‌شوند.

انتهای‌ پیام/82017/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول