اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/43

گل آغا شیرزی: تا پایان رقابت‌های انتخاباتی هستم

«محمد شفیق گل آغا شیرزی»، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان با اشاره به شایعاتی مبنی بر کناره‌گیری وی از رقابت‌های انتخاباتی این کشور، اظهار داشت که تا پایان رقابت‌های انتخاباتی هستم.

گل آغا شیرزی: تا پایان رقابت‌های انتخاباتی هستم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «محمدشفیق گل آغا شیرزی»، کاندید انتخابات ریاست جمهوری افغانستان امروز (شنبه) در نشست خبری در کابل اعلام کرد که وی به نفع هیچ کاندید کنار نخواهد رفت و تا پایان رقابت‌ها انتخاباتی باقی خواهد ماند.

وی افزود: در میان تمام اقشار و اقوام افغانستان طرفداران بسیاری دارم که به من رای خواهند داد بنابراین دلیلی برای کناره‌گیری وجود ندارد.

شیرزی در مورد شایعاتی مبنی بر این که از کاندیداتوری خود به نفع یک کاندید دیگر کنار می‎رود، اظهار داشت: هرگز به نفع کاندید دیگری کنار نخواهم رفت و این شایعات مربوط به کاندیداهایی است که رأی ندارند.

مقام‎های دولتی از «زلمی رسول» حمایت می‎کنند

کاندید انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ادامه داد که برخی از مقام‎های دولتی افغانستان از کاندیداتوری «زلمی رسول»، حمایت می‎کنند و من این موضوع را با «محمدعمر داودزی» وزیر کشور و «حامد کرزی» رئیس جمهور افغانستان در میان گذاشته‎ام.

وی تأکید کرد که تمام مقام‎های دولتی بشمول رئیس جمهور و کمیسیون مستقل انتخابات باید در انتخابات ریاست جمهوری بی‎طرفی خود را حفط و از هیچ کاندیدی حمایت نکنند.

به باور شیرزی، اگر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده افغانستان انجام شود، رئیس جمهور و کمیسیون مستقل انتخابات مسئول خواهند بود.

این سخنان شیرزی در حالی است که در شبکه‎های اجتماعی افغانستان شایعاتی وجود دارد که وی و چند کاندید دیگر انتخابات ریاست جمهوری به نفع کاندید دیگری کناره‌گیری خواهند کرد.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در 16 فروردین سال آینده برگزار شود که مداخله کشورهای غربی، ناامنی و سرمای هوا بزرگترین چالش فراروی آن شمرده می‎شود.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول