اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/42

سخنگوی ستاد قطب‌الدین هلال: از فضای انتخاباتی برای تبلیغ ایدئولوژی‎های غربی استفاده نشود

سخنگوی ستاد انتخاباتی«قطب الدین هلال» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با ابراز رضایت از رقابت‌های انتخاباتی تأکید کرد که از فضای انتخاباتی افغانستان نبایستی برای تبلیغ ایدئولوژی‎های غربی و یا شرقی استفاده کرد.

سخنگوی ستاد قطب‌الدین هلال: از فضای انتخاباتی برای تبلیغ ایدئولوژی‎های غربی استفاده نشود

«فضل من الله ممتاز» سخنگوی ستاد انتخاباتی قطب الدین هلال، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، اظهار داشت: فضای انتخاباتی افغانستان بایستی مجالی باشد برای بحث و بررسی ظرفیت‎های داخلی، نه زمینه‎ای برای تبلیغ ایدئولوژی‎های غربی و شرقی.

وی افزود: نبایستی از یاد برد که مردم افغانستان 2 بار قربانی جنگ‎ها و نیرنگ‎های بیرونی شده‌اند بار اول قربانی اشغالگران شرقی شوروی و بار دوم قربانی سناریوهای غربی.

به گفته ممتاز، جریان‌هایی در افغانستان برای رهایی از بن‎بست و مشکلات موجود به دنبال تبلیغ ایدئولوژی‎های غربی هستند این در حالی است که در گذشته‎های تاریخی این کشور،  توسل به ایدئولوژی‎های بیگانه، به ویژه ایدئولوژی شرقی که کمونیست‎ها به آن اصرار داشتند، در این سرزمین، سود و نتیجه‎ای در قبال نداشت.

به باور این سخنگوی ستاد انتخاباتی قطب الدین هلال، بایستی به فضای انتخاباتی افغانستان به عنوان فرصتی نگریسته شود که در آن به بحث و بررسی ظرفیت‎های داخلی این کشور پرداخته شود.

وی تاکید کرد: گذشته نشان می‌دهد که اتکا به نیروها و کمک‎های بیرونی، بهره‎ای برای افغانستان نداشته است و اکنون نیز اگر ظرفیت‎های داخلی برای برون رفت از چالش‎های کنونی، فعال نشود، امیدی برای بهبود وضعیت در این کشور نیست.

جهت‎گیری و اقدامات تبعیض‎آمیز برخی رسانه‎های داخلی، چالش‎ساز است

ممتاز در ادامه ضمن ابراز نارضایتی از نحوه پوشش‎دهی رقابت‌های انتخاباتی بوسیله برخی رسانه‎ها، آن را نوعی رواج تبعیض دانست.

وی اظهار داشت که برخی رسانه‎ها به صورت غیرمسئولانه، به کاندیداهای مشخصی توجه دارند و برنامه‎هایی را منتشر می‌کنند که نوعی تبلیغ به نفع برخی کاندیداها است.

به گفته این عضو ستاد انتخاباتی قطب الدین هلال، رسانه‎ها باید فرصتی یکسانی را در اختیار کاندیداها قرار دهند تا مردم بتوانند نسبت به برنامه‎های همه کاندیداها آگاهی کسب کنند.

به باور ممتاز اگر رسانه‎ها به رسالت اطلاع‎رسانی خویش توجه نداشته‎ باشند و به نفع برخی کاندیداها وارد عمل شوند، فضای انتخاباتی مغشوش خواهد شد.

وی تصریح کرد: این رسانه‎ها هستند که می‎توانند به مردم فرصت کسب اطلاعات دقیق و درست از از برنامه‎های کاندیداها را بدهند تا آن‌ها تصمیم بگیرند که به چه‎ کسی رأی دهند.

تلاش قطب الدین هلال در راستای صلح، موجب محبوبیت وی شده است

به گفته ممتاز، قطب الدین هلال در رأس هیئت‎های حزب اسلامی 21 بار با دولت افغانستان به خاطر تامین صلح در این کشور مذاکره داشته است بنابراین این تلاش‎ها برای استقرار صلح- که یکی از آرزوهای دیرینه مردم افغانستان است- سبب شده که مردم به وی علاقمند شوند.

دست قطب الدین هلال به خون مردم آلوده نیست

وی ادامه داد که قطب الدین هلال در کشتار مردم بی‎گناه افغانستان شریک نبوده و در فساد فزاینده اداری نیز سهمی ندارد و از این جهت وی در بین مردم افغانستان از شهرت نیک و محبوبیت لازم برخوردار شده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول