اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود کاهش صادرات کشور صورت گرفت

افزایش میزان صادرات استان زنجان

استاندار زنجان با اینکه اشاره به اینکه اقلام صادراتی استان تاثیرپذیری کمتری از تحریم‌های جهانی داشته است، گفت: با وجود کاهش 5.6 درصدی صادرات کشور در 10 ماهه سال‎جاری، صادرات استان زنجان یک درصد رشد داشته است.

افزایش میزان صادرات استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، جمشید انصاری در پنجمین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان اظهار داشت: یکی از علل اصلی رشد صادرات استان را می‌توان در صادرات اقلام به کشورهای همسایه دانست که همکاری کمتری با تحریم‌ها دارند.

وی با تاکید بر تقویت گمرک استان از نظر تاسیسات، نیروی انسانی متخصص و امکانات رفاهی تصریح کرد: با توجه به گشایش فضای اقتصادی کشور در سال آینده، چنانچه گمرک استان روند تسهیل تشریفات واردات و صادرات خود را ادامه دهد، می‌تواند در تحقق اهداف صادراتی و نیز رفع مشکلات واردات مواد اولیه مراکز تولیدی استان گام‌های موثری بردارد.

استاندار زنجان با اشاره به اهمیت توجه به آمار صادرات خدمات فنی و مهندسی استان گفت: باید در ارائه میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی سرفصل جدیدی در استان گشوده شود و لازم است این صادرات از سوی بانک توسعه صادرات استان مورد حمایت قرار گیرد.

این مسئول به عدم فعالیت بانک صادرات- واردات موسوم به (بانک EXIM) در کشور اشاره کرد و افزود: بانک توسعه صادرات می‌تواند با کمک به سرمایه در گردش شرکت‌های داخلی در زمان تنظیم قراردادهای صادراتی و نیز تامین تسهیلات مورد نیاز خریداران خارجی، امکان جلب مشتریان خارجی در خرید محصولات ایرانی و افزایش صادرات کشور را فراهم کند.

در ادامه این جلسه مدیرکل گمرک استان زنجان نیز گزارشی از میزان تراز تجاری استان در 11 ماهه سال‎جاری ارائه کرد و گفت: استان زنجان با صادر نمودن 132 هزار و 776 تن اقلام صادراتی به ارزش حدود 240 میلیون دلار، از نظر ارزش به میزان یک درصد و از نظر وزنی 11 درصد رشد داشته است.

برکابیان خاطرنشان کرد: در 11 ماه سال‌جاری 71 هزار و 884 تن کالا نیز به ارزش 206 میلیون دلار به استان زنجان وارد شده است که از نظر ارزش به میزان شش درصد و از نظر وزنی 89 درصد رشد را نشان می‎دهد.

وی سهم صادرات استان نسبت به کل کشور از نظر وزنی را دو درصد کل صادرات کشور اعلام کرد که در بین 128 گمرک کشور رتبه 23 را داراست.

مدیرکل گمرک استان زنجان مهم‌ترین اقلام صادراتی استان را شمش روی و شمش برنج عنوان نمود که به کشورهایی از جمله عراق صادر می‌شوند.

انتهای پیام/2308/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول