اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت استاندار خراسان شمالی:

اقتصاد مقاومتی با صادرات غیر نفتی محقق می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان شمالی گفت: اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبری با صادرات غیر نفتی محقق می‌شود.

اقتصاد مقاومتی با صادرات غیر نفتی محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمود دلپسند ظهر امروز در آیین آغاز رسمی رویه واردات قطعی گمرک خراسان شمالی اظهار کرد: اصلی‌ترین و مؤثرترین نقش گمرک برای تحقق اقتصاد مقاومتی تسهیل در امر صادرات است.

وی با بیان اینکه گمرک دروازه‌بان و مرزبان اقتصاد کشور است، افزود: نقش و جایگاه گمرک در اقتصاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

دلپسند تصریح کرد: گمرک کار مراقبت از ورود و خروج کالا را در هر کشور بر عهده دارد و مسئول اخذ عوارض وضع شده است.

وی با بیان اینکه گمرک به عنوان یکی از قدیمی‌ترین سازمان‌های اقتصادی کشور نقش خود را به خوبی در اقتصاد ایفا کرده است، بیان داشت: گمرک در تاریخ کشور قدمت دیرینه و تاریخی دارد و در طول سال‌های گذشته یک فرایند تکاملی طی کرده و امروز نقش گمرک در فرایند تاریخ و توسعه نقش بسزایی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان شمالی ایجاد درآمد برای سازمان‌های مختلف، ایجاد اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم، روان سازی کار واردات و صادرات و خدمات رسانی به تجار و بازرگانان را از اهداف گمرک عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ابزارهای لازم و قوانینی سهل و آسان برای بخش واردات و صادرات فراهم شود باعث رضایت‌مندی ارباب رجوع خواهد شد و گمرکی همراه با مردم ایجاد می‌شود.

مدیر گمرک خراسان شمالی نیز در این آیین با بیان اینکه تمام تشریفات واردات از امروز در خراسان شمالی انجام می‌شود، گفت: یکی از اهداف ما در سال‌های گذشته ایجاد یک گمرک با تمام امکانات برای برطرف کردن نیازهای صنایع و تجار استان بوده که امروز تحقق پیدا کرد.

جواد جعفری افزود: بعد از یک سال تلاش این مجموعه و آماده کردن امکانات و جذب نیروی انسانی لازم از امروز تمام تشریفات رویه واردات در این مرکز انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: تاکنون از 25درصد ظرفیت صادراتی استان استفاده شده است و هنوز ظرفیت خالی زیادی داریم که باید تلاش کنیم تا این فاصله را به حداقل برسانیم.

جعفری خاطرنشان کرد: این کار منافع و مزایای زیادی از قبیل دسترسی آسان تجار و فعالان عرصه واردات و صادرات در پایین آمدن قیمت تمام شده کالا را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش فارس، در آیین آغاز رویه واردات گمرک خراسان شمالی شماری از مدیران کل سازمان‌ها و نهادهای دولتی اعم از رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، رئیس اتاق بازرگانی، رئیس اتاق تعاون و جمعی از صادرکنندگان و واردکنندگان کالا و مدیرعامل مرزنشینان خراسان شمالی حضور داشتند.

انتهای پیام/63002/ح30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول