اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور کتابخانه‌های آذربایجان غربی خبر داد

کتابخانه عمومی ارومیه فعال‌ترین کتابخانه آذربایجان غربی

مدیر امور کتابخانه‌های آذربایجان غربی گفت: کتابخانه عمومی ارومیه فعال‌ترین کتابخانه آذربایجان غربی است.

کتابخانه عمومی ارومیه فعال‌ترین کتابخانه آذربایجان غربی

علی فیروز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مساحت کتابخانه‌های نهادی و کتابخانه‌های مشارکتی آذربایجان غربی در مجموع 411 هزار و 581 متر مربع است.

وی با اشاره به تعداد نسخ خطی و سنگی در کتابخانه مرکزی آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: تعداد 117 جلد نسخه خطی و تعداد 219 جلد نسخه سنگی وجود دارد.

فیروز با بیان اینکه طبق اعلام شورای فرهنگ عمومی کشور سرانه فضای کتابخانه‌های کشوری به ازای هر یکصد نفر 1.30 مترمربع است، افزود: این در حالی است که سرانه فضای کتابخانه‌های آذربایجان غربی به ازای هر 100 نفر 1.34 متر مربع اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه سرانه عضویت در کتابخانه در کشور به ازای هر 100 نفر 2.4  نفر است، گفت: طبق آمار سرانه عضویت در آذربایجان غربی به ازای هر 100 نفر 2.1 نفر اعلام شده است.

مدیر امور کتابخانه‌های آذربایجان غربی اعلام کرد: فعال‌ترین کتابخانه آذربایجان غربی کتابخانه ارومیه است که تعداد 129 هزار و 862 جلد کتاب داشته و از ابتدای امسال تاکنون حدود 323 هزار نفر به کتابخانه‌های ارومیه مراجعه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر چهار کتابخانه در شهرستان‌های خوی، ارومیه و سردشت در دست احداث می‌باشند و درصورت تامین اعتبار در سال 93 به بهره‌برداری خواهند رسید.

فیروز با اشاره به اینکه امسال تعداد 6 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌ عمومی ارومیه اهدا شده است، ادامه داد: تعداد کتاب اهدا شده به کتابخانه‌های ارومیه در حد مطلوبی نیست.

مدیرکل امور کتابخانه‎های عمومی آذربایجان‎غربی بر ارتقای سطح کیفی کتاب‌های بخش کودکان در کتابخانه‌های استان تاکید کرد و گفت: با جداسازی بخش کودکان در تمام کتابخانه‌های عمومی استان، تلاش کرده‌ایم تا گستره خدمات‌رسانی به کودکان را در کتابخانه‌های عمومی استان ارتقا دهیم.

وی قصه‌گویی، پخش فیلم و کارتون‌های آموزشی، برگزاری مسابقات نقاشی و کتاب‌خوانی را از خدمات ارائه شده در بخش کودکان کتابخانه‌های استان عنوان کرد و افزود: با تدارک و ارائه چنین خدماتی به کودکان، تلاش کرده‌ایم تا ضمن افزایش زمینه‌های جذب کودکان به کتابخانه‌ها، فضایی شاد و مهیج برای آنان در کنار کتاب به وجود آوریم.

فیروز از تجهیز بخش کودکان کتابخانه‌های عمومی به اینترنت خبر داد و افزود: با این اقدام تلاش کرده‌ایم تا ضمن آموزش نحوه استفاده درست کودکان از اینترنت در فضای امن کتابخانه‌ها، دامنه اطلاعاتی کودکان را بالا برده و از میزان دغدغه‌های فعلی والدین در این بخش بکاهیم.

انتهای پیام/61007/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول