اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان خبر داد

راه‌اندازی بخش پژوهشکده تخصصی کودکان در کتابخانه مرکزی همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان از راه‌اندازی بخش پژوهشکده تخصصی کودکان در کتابخانه مرکزی خبر داد و گفت: این بخش کار خود را با 20 هزار نسخه کتاب آغاز می‌کند.

راه‌اندازی بخش پژوهشکده تخصصی کودکان در کتابخانه مرکزی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ارشاد استعدادی پیش از ظهر امروز در بازدید مدیرکل و معاونین صدا و سیما از کتابخانه مرکزی همدان اظهار داشت: صدا و سیما نگاه ویژه‌ای در خصوص کتابخانه‌ها دارد و امیدواریم با یاری این مرکز در راستای گسترش نهضت مطالعه گام برداریم.

وی ادامه داد: در راستای تحقق منویات رهبری و ارتقای سطح مطالعه برنامه‌های مختلفی چون همایش تجلیل از انجمن‌ها و خادمان کتاب، نقدهای کشوری کتاب، حضور در نمایشگاه کتاب استان، برنامه‌های هفته کتاب و افتتاحیه‌ها برگزار شده که صدا و سیما و اصحاب رسانه همپای این اداره در این برنامه‌ها حضور داشتند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان نقش صدا و سیما را در ترویج فرهنگ مطالعه مفید بی‌بدیل خواند و افزود: مجموعه صدا و سیما ترویج کتاب را در اولویت کاری خود دارد و بستر مناسبی را برای تحقق این امر مهم فراهم کرده است.

وی ضمن معرفی بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی عنوان کرد: در بخش مخزن اصلی بالغ بر 75 هزار نسخه کتاب وجود دارد و تعداد 10 هزار لوح فشرده در سراسر استان توزیع شده است.

استعدادی از راه‌اندازی بخش پژوهشکده تخصصی در زمینه کودکان در کتابخانه مرکزی خبر داد و گفت: این بخش کار خود را با 20 هزار نسخه کتاب آغاز می‌کند و محققان می‌توانند در این مکان به مطالعه و تحقیق بپردازند.

وی با معرفی سایت تحت وب ایران‌نمایه و booki.ir  تصریح کرد:  سایت booki.ir شبکه کتابخوانان حرفه‌ای یک شبکه اجتماعی است که علاوه بر فضای گفتمان و نقد کتاب‌ها، مسابقات آنلاین برگزار می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 8 هزار نفر از اعضای کتابخانه‌ها عضو این شبکه هستند.

وی به معرفی سیستم RFID و نحوه کار آن، نمای نشریات و بخش طرح کتاب من پرداخت.

انتهای پیام/89029/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول