اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با جذب کمک‌های خیرین

کتابخانه عمومی استاندارد تفرش راه‌اندازی می‌شود

معاون فرماندار تفرش گفت: با کمک خیرین درون و برون شهرستانی کتابخانه عمومی استاندارد شهرستان تفرش راه‌اندازی می‌شود.

کتابخانه عمومی استاندارد تفرش راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سعید مویدی بعد از ظهر امروز در جلسه نهضت مطالعه مفید و انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در تفرش اظهار داشت: در آینده‌ای نزدیک و با همت خیرین کتابخانه عمومی استاندارد در شهرک امام خمینی تفرش برای استفاده عموم افراد احداث خواهد شد.

وی با اشاره به نقش کتاب در جامعه، تصریح کرد: اگر عموم افراد به کتاب و کتابخوانی تشویق و ترغیب شوند، می‌توان به توسعه و پیشرفت کشور و جامعه بیش از گذشته امیدوار بود.

معاون فرماندار تفرش اضافه کرد: مطالعه و کتابخوانی باید به عنوان یک نیاز و احساس دایمی لازم و روزانه در میان عموم فرهنگ سازی و مطرح باشد تا افراد جامعه به خواندن و مطالعه ترغیب و فرهنگ کتاب و کتابخوانی رواج یابد.

مویدی شناسایی خیرین منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای را در توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌ها در شهر و روستا از وظایف مهم اعضا دانست و افزود: به منظور گسترش فرهنگ کتابخوانی در شهرستان، با همکاری و همراهی خیرین تعداد کتابخانه‌های موجود در شهر را افزایش خواهیم داد.

وی در ادامه بیان داشت: از ظرفیت اماکن مذهبی و میراث فرهنگی شهرستان باید در جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی بهره جست.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تفرش نیز در این جلسه گفت: سرانه مطالعه در شهرستان تفرش در مقایسه با شهرهای دیگر در حد مطلوبی است.

فضل‌الله باباخانی اظهار داشت: زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان را باید برای پرورش سرمایه‌های جوان و نخبگان تقویت کنیم.

رئیس کتابخانه عمومی تفرش گفت: در سال جاری کتابخانه عمومی تفرش 905 نفر اعضای جدید جذب کرده که نسبت به سال‌های گذشته رشد بالایی داشته است.

مهدی جعفری برگزاری نمایشگاه کتاب، تقدیر از کتابخوانان خردسال، اجرای مسابقه نقاشی در هفته کتابخوانی و دهه فجر، برگزاری مسابقه فرهنگی، عضویت رایگان دانش‌آموزان پایه دوم ابتدایی مدارس، تهیه و توزیع بروشور آشنایی با کتابخانه، اجرای مراسم عصری با شعر، تجهیز بخش کودک و اهدا کتب توسط خیرین را از اقدامات سال جاری عنوان کرد.

وی از راه‌اندازی سامانه «پیام مشرق» در این کتابخانه خبر داد و افزود: افراد پس از عضویت در کتابخانه و دریافت کد وارد این سامانه شده و از منابع موجود با خبر و کتاب خود را تمدید می‌کنند.

شناسایی خیرین منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای، بررسی راه‌های گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین عموم، اطلاع رسانی پیامکی اخبار کتابخانه به اعضای فعال و تشکیل حلقه‌های معرفتی در مدارس از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/87011/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول