اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 20 اکیپ صورت می‌گیرد

اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در جنوب کرمان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی با 20 اکیپ به مدت 45 روز و تا 15 فروردین ماه 93 در جنوب کرمان اجرا می‌شود.

اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، ابراهیم محمدی ظهر امروز در آغاز مانور بزرگ طرح سلامت نوروزی با رژه اکیپ‎های بهداشتی جنوب کرمان در این شهرستان اظهار داشت: معاونت بهداشتی بیش از 650 نفر در هفت شهرستان منطقه را پوشش می‎دهد.

وی با اشاره به اینکه 20 اکیپ با بیش از 40 نفر در این طرح شرکت دارند، ابراز داشت: یکی از رسالت‎ها و وظایف مهم ما نظارت بر مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکنی مانند هتل‎ها، کاروانسراها، محیط‎های گردشگری و زیارتی و ... است.

محمدی با تأکید بر اینکه نظارت ما نظارتی هدفمند است که زمان و مکان نمی‎شناسد، تصریح کرد: در برخی از ایام سال مانند ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی که امکان اپیدمی بیماری‎ها وجود دارد، نظارت‎ها تشدید می‎شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: این طرح در سال جاری از ابتدای اسفند ماه برای تعطیلات نوروز آغاز میشود و به مدت 45 روز تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

وی با اشاره به روند شکل‎گیری بسیج سلامت نوروزی افزود: اکیپ‎های معاونت بهداشتی در ترمینال‎ها، رستوران‎ها، اماکن گردشگری و ... بر بهداشت فردی، داشتن ابزار کار، رعایت بهداشت، ایمنی غذایی، بهداشت آب و دفن پسماندها نظارت می‎کنند.

محمدی با بیان اینکه این اکیپ‎ها حداقل دو نفر هستند، بیان داشت: اکیپ‎های معاونت بهداشتی از ساعت هشت صبح تا هشت شب هر روزه و بدون توجه به تعطیلات در حال فعالیت هستند.

وی اذعان داشت: از مراکز تولید مواد غذایی و یا توزیع آن حداقل یک بار طی اجرای طرح بازدید هدفمند صورت می‎گیرد و اماکنی مانند هتل‎ها و مراکز گردشگری و ... حداقل هر 15 روز یکبار بازدید می‎شوند.

محمدی عنوان کرد: هدف ما این است که سلامت مسافران نوروزی تأمین و از اپیدمی‎های منتقل شونده از آب و غذا جلوگیری شود تا مسافران دیگر دغدغه سلامت نداشته باشند.

وی اظهار داشت: انتظار ما از اداره‎های مربوطه مانند شهرداریها، بخشداریها و ... که به نوعی با سلامت مردم سروکار دارند، این است که در اجرای طرح بسیج نوروزی تعامل بیشتری داشته باشند تا به هدف نهایی سلامت مسافران نوروزی برسیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: شماره 1490 ستاد فوریت سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در تمام ساعات شبانه‎روز پاسخگوی شکایات مردم در زمینه وضعیت بهداشتی است.

وی گفت: در تمام شهرستان‎ها نیز شماره تلفن‎هایی وجود دارد که از ساعت هشت صبح تا هشت شب پاسخگو هستند و پس از ساعت هشت نیز شماره مورد نظر به شماره تلفن همراه نیروی کشیک منتقل شده و پاسخگو است.

محمدی تصریح کرد: در جیرفت شماره‎های 2218512 و 2215717 در تمام ساعت شبانه‎روز پاسخگوی شهروندان هستند.

انتهای پیام/80001/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول