اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقاوم وزیر بهداشت در اردبیل:

طرح بسیج سلامت نوروزی با مشارکت 130 کادر بهداشت محیط در اردبیل آغاز شد

قائم مقاوم وزیر بهداشت در استان اردبیل گفت: طرح سلامت نوروزی با مشارکت 130 نفر از نیروهای بهداشت محیط ستادی و پشتیبانی‌کننده دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اجرایی و عملیاتی می‌شود.

طرح بسیج سلامت نوروزی با مشارکت 130 کادر بهداشت محیط در اردبیل آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی پیش از ظهر امروز در مراسم آغازین طرح سلامت نوروزی در اردبیل اظهار داشت: در قالب این طرح بیش از 30 اکیپ بهداشت محیط به همراه سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان اردبیل از اول اسفند ماه به مدت 45 روز در جهت تامین سلامتی و بهداشت مردم فعالیت کرده و بازرسی‌ها و نظارت‌های خود را به انجام می‌رسانند.

وی عنوان کرد: در قالب این طرح اکیپ‌های بازرسی و افراد حاضر در این اکیپ‌ها با سرکشی به اماکن پذیرایی، تغذیه فروشی‌ها، هتل‌ها و میهمانپذیرها، مراکز تهیه و عرضه آب شرب، آب معدنی، مراکز عرضه یخ و همچنین مجموعه‌های ارائه کننده خدمات سعی خواهند کرد تا سلامت و بهداشت مردم را تامین و تنظیم کنند و به مدت 45 روز در قالب طرح ضربتی سلامت نوروزی به ارتقای شاخص‌های سلامت و بهداشت کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گردشگرپذیر بودن استان اردبیل را بیان کرد و افزود: با توجه به اینکه این استان در ایام تعطیلات نوروزی مقصد گردشگران بی‌شمار است، سعی‌ و تلاشمان بر این است تا بتوانیم در قالب اکیپ‌های دو نفره و با مشارکت 90 نفر کادر بهداشت و نیروی ستادی و 30 نفر نیروی پشتیبانی با بهره‌گیری از 30 دستگاه خودرو به هموطنان ارائه خدمات کنیم.

پورفرضی ادامه داد: اگر مسافران و همشهریان موارد تخلفی را در حوزه بهداشتی و درمانی مشاهده کردند، می‌توانند به مراکز بهداشت شهرستان‌ها یا سامانه اطلاع‌رسانی 1490 گزارش کرده و موارد را پیگیری کنند.

این مسئول تصریح کرد: در کنار دانشگاه علوم پزشکی مجموعه‌ اکیپ‌های نظارتی از دامپزشکی، شهرداری، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و دادگستری نیز در اجرای این طرح یاریگر ما خواهند بود و تا 15 فروردین سال آینده با هرگونه موارد تخلف برخورد خواهد شد.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل از فعالان اکیپ‌های بسیج سلامت نوروزی به عنوان حافظان سلامت جامعه یاد کرد و گفت: نباید به فرصت‌طلبان اجازه داد تا در این زمینه بخواهند حرکت و اقدامی خلاف مقررات و قوانین انجام دهند، چرا که با فعال شدن این اکیپ‌ها دیگر جای هیچ توجیهی برای موارد تخلف وجود ندارد.

پورفرضی یادآور شد: این طرح همزمان با مرکز استان که بیش‌ از 10 اکیپ از شهرستان اردبیل مستقر می‌شوند، در 9 شهرستان دیگر استان اردبیل نیز اجرا می‌شود که سعی خواهد شد 15 اکیپ فعال در شهرستان اردبیل شامل نیروهای بازرسی بهداشت محیط در این زمینه فعالیت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم مانور شرکت‌کنندگان در طرح بسیج سلامت نوروزی با حضور اکیپ‌های امدادی و ادارات ذیربط از مقابل ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی به سمت هسته مرکزی شهر انجام شد تا فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کنند.

انتهای پیام/62005/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول