اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان خبر داد

پخش ویژه‌برنامه نوروزی «چریکه وهار» از سیمای مرکز کردستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان کردستان از پخش ویژه‌برنامه نوروزی «چریکه وهار» از صدا و سیمای مرکز استان خبر داد.

پخش ویژه‌برنامه نوروزی «چریکه وهار» از سیمای مرکز کردستان

فرهاد میمنت‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، فرهنگی و قومی کردستان و همچنین معرفی هنرهای سنتی، هنرمندان و صنعتگران صنایع‎دستی و آداب و رسوم منطقه کردستان چند ویژه‌برنامه نوروزی با همکاری این اداره‌کل و مرکز صدا و سیمای مرکز استان تهیه شده است و در ایام نوروز 93 از شبکه کردستان پخش خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به تأکید ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری بر افزایش تعامل و همکاری صدا و سیما، واحدهای رادیو و تلویزیون و رسانه‌های دیداری و شنیداری، این اداره‌کل با مرکز صدا و سیمای مرکز کردستان اقدام به تولید و پخش ویژه‌برنامه نوروز 93 با عنوان چریکه وهار کرده است.

میمنت‌آبادی تصریح کرد: این ویژه‌برنامه در 14 قسمت 75 دقیقه‌ای بوده و در مجموع یک‌هزار و 50 دقیقه برنامه زنده است که به منظور معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، گردشگری، فرهنگی، صنایع‎دستی، معرفی هنرمندان و صنعتگران بخش صنایع‎دستی و آداب و رسوم استان و معرفی شخصیت‌های برجسته و نامی کردستان در محل تاریخی خانه کرد سنندج تولید و پخش می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان کردستان در ادامه به تولید دو برنامه زنده رادیویی با نام‌های «جی‌ژوانی به‌هار» و «به‌هاری کوردواری» از رادیوی مرکز کردستان در شبانه‌روز به مدت 220 دقیقه برای شنوندگان و مهمانان نوروزی کردستان اشاره کرد.

میمنت‌آبادی در پایان گفت: این برنامه‌ها از 29 اسفندماه تا 17 فروردین‌ماه هر روز به صورت زنده برای مردم کردستان و مهمانان ورودی و مقیم استان در ایام نوروز 93 پخش خواهد شد.

انتهای پیام/79002/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول