اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کمیته امداد گلستان:

گلستانی‎ها برای جشن نیکوکاری آماده می‎شوند/جشن نیکوکاری 24 ساله می‎شود

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی گلستان گفت: گلستانی‎ها برای جشن نیکوکاری آماده می‎شوند.

گلستانی‎ها برای جشن نیکوکاری آماده می‎شوند/جشن نیکوکاری 24 ساله می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان برگزارکننده این جشن با همکاری دستگاه‎هایی چون صدا و سیما، بسیج، آموزش و پرورش تاکنون با پرپایی پایگاه‎های جشن در معابر، مدارس، مساجد و محلات امسال هم در 14، 15 و 16 اسفند با شعار توانمندسازی خانواده‎ها، مردم را در رسیدن به همدلی یاری می‎دهد.

زندگی زیباست و زیباتر از آن زمانی است که شادی‎هایمان را قسمت کنیم، در کنار هم از شادی لذت ببریم، از نعمتی که خداوند در اختیارمان قرار داده با هم و در کنار هم بهره‎مند شویم، انسانیت را در طبق اخلاص قرار داده تا توشه راه و رسیدن به سعادت ابدی باشد.

در اسفند ماه امسال بار دیگر جشن نیکوکاری آغاز می‎شود و ما انسان‎ها یکبار دیگر احسان این تجارت سودمند را به نمایش خواهیم گذاشت، به همین سبب به سراغ عباس حاجی‎اکبری مدیر کل کمیته امداد امام (ره) استان گلستان رفتیم تا برایمان در زمینه چگونگی برگزاری توضیح دهد.

مردم بهترین فروشندگان انفاق هستند

مدیر کل کمیته امداد امام استان گلستان گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان برگزارکننده این جشن با همکاری دستگاه‎هایی چون صدا و سیما، بسیج، آموزش و پرورش تاکنون با پرپایی پایگاه‎های جشن در معابر، مدارس، مساجد و محلات با محوریت سازمان دانش آموزی و مساعدت انجمن اولیا و مربیان مردم را در رسیدن به همیاری و همدلی یاری می‎دهد.

عباس حاجی‎اکبری مردم را بهترین فروشندگان انفاق معرفی کرد و افزود: در این راستا مردم نیز بر حق فروشندگان خوبی هستند و هر آنچه از خیر و انفاق در وجود خود داشته‎اند آن را برای شادی دل کودکان، زنان، پیران و فقرا جامعه در طبق اخلاص قرار می‎دهند و سود آنها در این معامله معنوی، لبخندی است که شادی دل‎های زیادی را به همراه دارد. 

وی اظهار داشت: جشن نیکوکاری در 24 سالگی قرار گرفته و مردم ایران زمین در آستانه سال نو به منظور کمک به همنوعان و تقسیم شادی‎ها در 14، 15 و 16 اسفند ماه با شعار «توانمندسازی خانواده‎ها» به استقبال از این جشن می‎روند تا همه بتوانند بهار را به خوبی، آغاز کنند.

از رویکردهای جشن نیکوکاری، تقویت روحیه انفاق در جامعه

حاجی‎اکبری افزود: در سال 1392 که با درایت مقام معظم رهبری مزین به نام «سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» شده، شاهد شکوه و عظمت حضور یکپارچه مردم نیکوکار با محوریت کمیته امداد و همکاری سایر دستگاه‎های اجرایی خواهیم بود.

مدیر کل کمیته امداد امام(ره) گلستان مهمترین رویکرد جشن نیکوکاری را فرهنگ‎سازی و تقویت روح انفاق و نیکوکاری در بین همه اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان دانست و تصریح کرد: نیکی به دیگران اصل و محور همه خوبی‎ها، دژ استوار و زکات نعمت‎هاست، احسان، تجارتی سودمند است که ضرر در آن راه ندارد و لبیک گفتن به نیروی ذاتی و درونی است.

وی مدارس را نخستین روز و مکان برگزاری جشن‎ها اعلام کرد و افزود: در روز اول که در مدارس برگزار خواهد شد را به فال نیک می‎گیریم زیرا دانش‌آموزان طعم شیرین انفاق را تجربه می‎کنند و تمام کمک‎های آنان در بین همکلاسی‌های نیازمند همان مدارس توزیع می‎شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی گلستان گفت: همچنین روز 15 اسفند در پایگاه‌هایی در سطح میادین شهرهای استان و همچنین روز آخر هم در جایگاه‎های نماز جمعه جمع‎آوری انجام می‎شود.

حاجی‎اکبری تاکید کرد: اگر کمک‎ها ترجیحا نقدی باشد بهتر است و مردم با اخلاق استان گلستان می‎توانند به شماره حساب 021017597004 بانک صادرات شعبه فدائیان اسلام قابل واریز در تمام شعبات استان، به بانک‎ها  مراجعه و کمک کنند.

وی تعداد پایگاه‎های امداد را 157 پایگاه ثابت، 75 پایگاه سیار و 309 پایگاه بسیج اعلام کرد.

مشارکت‎های مردمی بیشترین منبع کمک‎رسانی / گلستان رتبه اول جمع‎آوری زکات

مدیر کل کمیته امداد امام (ره) گلستان گفت: کمیته امداد بیشترین منبع درآمدی خود را از کمک‎های مردمی و مشارکت‎های مردمی تامین می‎کند این کمک‎ها از مردم در صندوق صدقات گرفته تا مشارکت‎های دیگر چون زکات و سرپرستی ایتام و کمک‎های مستقیم و غیرمستقیم که توسط انسان‎های شریف چه در داخل کشور و چه خارج کشور تامین می‎شود. 

حاجی‎اکبری افزود: گلستان در کشور رتبه اول جمع‎آوری زکات را به دست آورده است و این نشان می‎دهد که مردم گلستان در بخش کمک و احسان حرف اول را می‎زنند. 

وی توضیح داد: در طرح اکرام و ایتام 3 میلیارد و 800 میلیون تومان و در بخش زکات هم 19 میلیارد و 300 میلیون تومان جمع‎آوری شده است. 

حاجی‎اکبری ادامه داد: از زکات جمع‎آوری شده در استان گلستان 12 میلیارد و 200 میلیون تومان برای پروژه‎های عمرانی در روستاها و 14 سالن ورزشی و ساخت بیمارستان و ... تامین اعتبار شده است. همچنین برای درمانگاه کلاله یک دستگاه دیالیز به مبلغ 70 میلیون تومان از محل پرداخت زکات یک کشاورز خریداری شده و در اختیار بیمارستان قرار داده‎ایم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی گلستان تمام کمک‎های مردمی 10 ماهه امسال را 327 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: یک خیر گلستانی شش سال متوالی است که مبلغ 175 میلیون تومان در سال به یک هزار و 167 حامی تحت پوشش خودش کمک می‎کند.

وی ادامه داد: مجموعا در استان گلستان 5 هزار و 793 یتیم زیر 18 سال و 55 یتیم بالای 18 سال توسط 15 هزار و 845 حامی حمایت می‎شوند، در 10 ماه سال جاری حامیان 3 میلیارد و 800 میلیون تومان به حساب‎های ایتام ما کمک کرده‎اند.

درآمد یک ‎روز یک متکدی برابر با درآمد یک پزشک است

حاجی‎اکبری اعلام کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با یاری مردم و مشارکت‎های آنان تلاش می‎کند تا هیچ نیازمندی در استان نباشد و اگر در استان تکدی‎گری مشاهده می‎شود به این منظور است که به آن به عنوان یک شغل توجه شده است.

وی ادامه داد: چه بسا افرادی ‎که متکدی محسوب می‎شوند اما دارای سرمایه زیادی هستند و می‎توان گفت درآمد یک ‎روز یک فرد متکدی برابر با درآمد یک پزشک است ما امیدوار هستیم با همیاری نهادها و مردم تمام متکدیان از جامعه جمع‎آوری شوند.

باید گفت خداوند بزرگترین احسان کننده بر بندگان است، اوست که با بخشش خود اشتباهات بندگان خود را می‎بخشد، بیایم قدردان این لحظات باشیم و هر آنچه در اختیار ماست را با دیگر بندگان او قسمت کنیم زیرا هر چه است از اوست و عالم تجلیگاه احسان او، همچنان که برتری ما انسان‎ها به سایر موجودات از لطف و رحمت پروردگار است، پس ببخش تا بخشیده شوی و اگر فرصتی داشتیم پای صحبت آنانی بنشینیم که کمک‎های میلیاردی دارند تا فراوانی رحمت خدا را برایمان معنا کنند زیرا آنان در لذت معنوی غوطه‎ور هستند که اینگونه احسان می‎کنند.

=============

گزارش از: رقیه بشارت‎نیا

=============

انتهای پیام/2307/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول