اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد گلستان خبر داد

جمع‌آوری بیش از 35 میلیارد ریال زکات در کلاله

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گلستان از جمع‌آوری 35 میلیارد و 172میلیون ریال زکات در شهرستان کلاله خبر داد.

جمع‌آوری بیش از 35 میلیارد ریال زکات در کلاله

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباس حاجی‌اکبری امشب در جلسه شورای زکات شهرستان کلاله اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی به عنوان دبیرخانه زکات برای ترویج این سنت حسنه در بین اقشار مختلف تلاش‎های بسیاری را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه با تلاش‎های انجام شده این استان در رتبه برتر جمع‎آوری زکات در سطح کشور قرار دارد، تصریح کرد: زکات جمع‌آوری شده در هر منطقه صرف نیاز مردم و عمران و آبادانی همان منطقه خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان با قدردانی از زحمات شورای زکات در شهرستان کلاله گفت: در این شهرستان 35 میلیارد و 172 میلیون ریال زکات در سال جاری جمع‌آوری شده است.

حاجی‌اکبری تصریح کرد: با توجه به زکات جمع‎آوری شده، دولت نیز مبلغ 2 میلیارد و 476 میلیون ریال تشویقی برای این شهرستان در نظر گرفت که در بخش‎های حمایتی و عمرانی شهرستان هزینه شده است.

وی افزود: 14 میلیارد و 893 میلیون ریال از زکات جمع‎آوری شده و تشویقی دولت برای پروژه‌های عمرانی از قبیل مسجد، حسینیه، زینبیه، خانه عالم و قرآن، پروژه‌های دهیاری و استانداری، پروژه‌های بسیج و سپاه، حوزه علمیه و طرح‎های مشابه هزینه شده است.

وی گفت: همچنین 22 میلیارد و 755 میلیون ریال برای طرح‌های حمایتی از قبیل درمان، تحصیل، ازدواج، آزادی زندانیان (بدهکاران دیه غیر عمد) مسکن و سایر موارد حمایتی در شهرستان هزینه شده است.

هزینه 12 میلیاردی برای پروژه‎های عمرانی در روستاهای گلستان

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان تاکید کرد: استان گلستان در سال 1392 توانست در جمع‎آوری زکات رتبه اول را در سطح کشور به خود اختصاص دهد و در صورتی که پرداخت زکات در استان گلستان به طور کامل و واقعی نهادینه شود و مردم زکات خود را به صورت کامل و همیشگی پرداخت کنند دیگر نیازی به کمیته امداد و بهزیستی وجود نخواهد داشت.

حاجی‎اکبری ادامه داد: از زکات جمع‎آوری شده در استان گلستان 12 میلیارد و 200 میلیون تومان برای پروژه‎های عمرانی در روستاها هزینه شده است که 304 مورد فراوانی دارد و 14 سالن ورزشی، بیمارستان، مدرسه و درمانگاه ساخته شده است.

وی گفت: در خصوص درمانگاه برای مثال در شهرستان کلاله یک دستگاه دیالیز به مبلغ 70 میلیون تومان با پرداخت زکات یک کشاورز خریداری و در بیمارستان قرار داده شده تا بیماران کلیوی از این امکانات استفاده کنند.

حاجی‎اکبری در پایان ابراز داشت: مجموع کمک‎های مردمی که در سال 1392 تا به امروز جمع‎آوری شده است 327 میلیارد ریال است.

انتهای پیام/83004/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول