اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافق:

ظرفیت بافق در زمینه جمع‌آوری زکات بالاست

امام جمعه بافق با اشاره به ویژگی‌های فرهنگی و مذهبی مردم بافق، ظرفیت‌های این شهرستان در زمینه جمع‌آوری زکات را بسیار خوب عنوان کرد.

ظرفیت بافق در زمینه جمع‌آوری زکات بالاست

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی صبح امروز در نشست شورای زکات شهرستان بافق با اشاره به قابلیت‌های این شهرستان در زمینه پرداخت زکات گفت: باید فرهنگ این فریضه الهی در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: مردم خیر و نوع‌دوست این شهرستان در امور خیر و نذورات اعم از طبخ آش در ایام محرم و صفر و ... سهم زیادی را به خود اختصاص داده‌اند.

امام جمعه بافق ادامه داد: این امر ما را متوجه این مطلب می‌کند که در شهرستان بافق، قابلیت‌های خوبی در زمینه جذب زکات مستحبی وجود دارد.

وی عنوان کرد: بنابراین می‌طلبد که روحانیت با همت و تلاش خود در محافل و مجالس، مبلغ و مروج زکات مستحبی باشند.

رئیس شورای زکات شهرستان بافق همچنین با اشاره به اینکه این تکلیف دینی در ورطه فراموشی قرار دارد، تاکید کرد: مردم، مسئولان به ویژه طلاب و روحانیون باید با استفاده از روایات معصومین (ع) و آیات قرآن در زمینه‌های انفاق و نیکوکاری و زکات نقش موثری ایفا کنند.

وی افزود: همچنین آثار پرداخت زکات و آثار سوء از عدم پرداخت آن و اینکه زکات فریضه الهی و در زمره فروع دین قرار دارد عمده مطالبی است که مردم باید نسبت به آن آگاهی کامل داشته باشند.

امام جمعه بافق بر اعتمادسازی نیز تاکید کرد و ادامه داد: مردم باید بدانند که مسئولیت جمع‌آوری و هزینه کردن زکات بر عهده کمیته امداد امام خمینی است.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات محصول و مال انسان را حلال و پاکیزه می‌کند، خاطرنشان کرد: وجوه حاصل از جمع‌آوری زکات در اموری همچون ساخت و مرمت مسجد، حسینیه، اماکن فرهنگی مذهبی مرمت و لایروبی قنوات هزینه می‌شود.

سلیمانی، انعام ثلاثه، غلات اربعه و نقدین را مشمول زکات واجب عنوان کرد و گفت: گاو و گوسفند و شتر، جو، گندم، خرما و کشمش همچنین طلا و جواهرات از جمله آن‌هاست که حد نصاب را علمای دینی تعیین کرده‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی بافق نیز در این جلسه به بحث فرهنگ‌سازی و آشنایی عاملان زکات روستایی و شهری، تبلیغ در محافل و مجالس به صورت عمومی و چهره به چهره، تعامل با اصناف و فروشندگان خوراکی و پوشاکی در زمینه برآورده کردن مایحتاج نیازمندان پرداخت.

حسین افضلی ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی‌های صورت گرفته با اصناف و فروشندگان بتوان در زمینه جذب و کمک‌های نقدی و مادی، گام بلندتری در زمینه خدمت‌رسانی به نیازمندان جامعه برداشته شود.

گفتنی است، در پایان این نشست اقدامات انجام شده در زمینه‌های عمرانی و فرهنگی از محل وجوه زکات در قالب یک کلیپ پخش شد و هر یک از اعضای این شورا نقطه نظرات خود را در زمینه نحوه تبلیغ و جمع‌آوری زکات ارائه کردند.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول