اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حضور قرضاوی در نماز جمعه بعد از غیبت ۳ هفته‌ای

دومین بمب قرضاوی، عربستان و امارات را به چالش کشید

سخنرانی بسیار تند یوسف قرضاوی خطیب نماز جمعه پایتخت قطر بعد از سه هفته غیبت، تلاش‌ها برای بهبود روابط بین قطر و همسایگان سعودی و اماراتی این کشور را فروپاشید.

دومین بمب قرضاوی، عربستان و امارات را به چالش کشید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه العالم، "عبدالباری عطوان" نویسنده و پژوهشگر عرب نوشت: بسیاری فکر می کردند که تهدیدات آشکار و مستقیم عربستان علیه قطر باعث خواهد شد که مسئولان قطری "یوسف قرضاوی" را ساکت کنند، و جلوی سخنرانی‌های او را بگیرند؛ زیرا این قرضاوی بود که آتش بحران با امارات را برافروخت.

قرضاوی در سخنرانی های سابق خود در دوحه، امارات را به دشمنی با حکومت اسلامی متهم کرده بود.

عربستان دولت قطر را تهدید کرد که مرزهایش را خواهد بست و از پرواز هواپیماهای قطری بر فراز عربستان جلوگیری خواهد کرد، و عضویت دوحه در اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس را به حالت تعلیق درخواهد آورد. این تهدیدات از زبان یک روزنامه نزدیک به امارات و عربستان که در لندن چاپ می شود، مطرح شده است.

روشن است که این تهدیدات عربستان نتایج کاملا معکوسی به همراه داشت، زیرا قرضاوی بعد از سه هفته غیبت دیروز بار دیگر از تریبون نماز جمعه دوحه سخنرانی آتشینی علیه امارات و عربستان و دولت عبدالفتاح سیسی در مصر بر زبان راند.

عبدالباری عطوان در مطلب خود در روزنامه اینترنتی رای الیوم تأکید کرد: قرضاوی نمی تواند بعد از سه هفته غیبت بدون موافقت یا تشویق مسئولان قطری به تریبون نمازجمعه بازگردد و این سخنان را بر زبان آورد.

قرضاوی دیروز با حضور در نماز جمعه دوحه ادعا کرد که حاضر نشدن او در نماز جمعه طی 3 هفته گذشته به دلیل بیماری بود، و همچنان به مواضع گذشته خودش ادامه می‌دهد.

وی بدون اشاره به نام کشور "امارات" با ابراز تعجب از نارضایتی این کشور از اظهاراتش در نماز جمعه 3 هفته قبل، دوباره به صورت ضمنی به انتقاد از این کشور پرداخت.

قرضاوی در 24 ژانویه گفته بود که امارات ضد همه حکومتهای اسلامی ایستاده است و هواداران آنها را مجازات می کند و به زندان می اندازد. منظور قرضاوی از حکومتهای اسلامی جریان "اخوان المسلمین" است.

قرضاوی همچنین از اقامت "احمد شفیق" در امارات انتقاد کرده بود. شفیق رقیب "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده مصر و آخرین نخست وزیر دوران مبارک بود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول